عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

هندوراس؛ پنجه در خاک غریب

جام جم ورزشی: هندوراس در گروه پنجم جام جهانی 2014 برزیل در گروهی دشوار با فرانسه، اکوادور و سوئیس همگروه است.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۹
هندوراس؛ پنجه در خاک غریب

هندوراس کشوری است در شمال آمریکای مرکزی. اقیانوس اطلس از شمال، گواتمالا از مغرب، السالوادور و نیکاراگوآ به همراه خلیج فونسکا از جنوب و نیکاراگوآ از مشرق این کشور را احاطه کرده‌اند. پایتخت آن تگوسیگالپا است که بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. مساحت هندوراس ۱۱۲٬۴۹۲کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور ۸.۳ میلیون نفر و ۹۰ درصد مردم آن از تبار مستیزو (آمیخته اسپانیایی و سرخ‌پوست) هستند.

واحد پول این کشور لِمپیرا و زبان رسمی آن اسپانیایی است. چند فرهنگ قدیمی مهم سرخ‌پوستان از جمله تمدن مایا در هندوراس حضور داشتند. این منطقه در سده شانزدهم از سوی اسپانیایی‌ها تصرف شد و در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا استقلال یافت و از آن زمان نوع حکومت آن جمهوری و پورفیریو لوبو رئیس جمهور این کشور است.

هندوراس به خاطر مواد معدنی و میوه‌های گرمسیری خود و به تازگی نیز به خاطر صادرات پوشاک به بازارهای جهانی معروفیت دارد.
فوتبال هندوراس همانند شرایط خود این کشور چندان مطرح نیست و یک تیم درجه 3 در آمریکای مرکزی و شمالی محسوب می شود. این تیم تاکنون 2 دوره در جام جهانی حضور داشته و 15 دوره در جام طلایی کونکاکاف و تنها یک قهرمانی در سال 1981 که میزبانی این رقابت ها را به همراه داشت، دستاورد این تیم است. در کوپا آمریکا نیز این تیم در سال 2001 یک بار شرکت کرده که به مقام سوم رسیده است.

ستاره: ویلسون پالاسیوس هافبک دفاعی باتجربه هندوراسی ها بی تردید سرشناسترین و کلیدی ترین ستاره هودراس در جام جهانی است. مردی که تقریبا یک دهه اخیر را در لیگ برتر بازی کرده و تنه به تنه برزگرترین هافبک های دنیا زدهخ تا نقشی کلیدی در ترکیب هندوراس داشته باشد.

نیمکت: لوئیز فرناندز سوارز یک مربی کهنه کار از مکتب فوتبال کلمبیا که در سه سال اخیر روی نیمکت مستیزوها نشسته و پنجه آنها را حسابی تیز کرده تا بتوانند برای سومین بار جام جهانی را تجربه کنند.

نحوه صعود: تیم سوم گروه مقدماتی کونکاکاف؛ با 4 برد، 3 مساوی و 3 باخت و 15 امتیاز به عنوان تیم سوم کونکاکاف به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 3 دوره/ بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی

لیست بازیکنان

دروازه‌بان‌ها: نوئل وایادارس (المپیا)، ‌دونیس اسکوبر(المپیا) و لوئیس لوپس (رئال اسپانا)
مدافعان: برایان بکلس (المپیا)، امیلیو ایساگیره (سلتیک)، خوان کارلوس گارسیا (ویگان)، ماینور فیگرا (هال سیتی)، ویکتور برناردس (سن‌خوزه ارث‌کوئیک)، عثمان چاوز (کینگادو خانون) و خوان پابلو مونتس (موتاگوا)
هافبک‌ها: آرنولد پرالتا (رنجرز)، لوئیس گاریدو (المپیا)، راجر اسپینوزا (ویگان)، خورخه کارلوس (موتاگوا)، ویلسون پالاسیوس (استوک)، اسکار گارسیا (هیوستون دینامو)، اندی ناخار (اندرلشت)، ماریو مارتینس (رئال اسپانا) و ماروین چاوز(چیواس)
مهاجمان: جری ینگستون (نیو انگلند رولوشن)، جری پالاسیو (آلاخوئولنسه)، کارلو کاستلی (رئال اسپانا) و رونی مارتینس (سوسیه‌داد)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها