هر آنچه باید پیش از ازدواج بدانید-1

4 علت غلط برای ازدواج

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اکنون 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج هستند که بخش عمده ای از آنها در حال پشت سرگذاشتن سنین مناسب باروری و ازدواج هستند.
کد خبر: ۶۸۲۲۱۴
11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج

دکتر محمداسماعیل مطلق امروز دوشنبه در نشست کشوری ارتقای نرخ باروری گفت: نرخ باروری کلی کشور در زمان حاضر کمتر از حد جایگزینی است و از نظر جمعیت شناسان یک تهدید برای کشور به شمار می رود.

وی افزود: از سال 1345 تا 1393 میانگین سن ازدواج در کشور در مردان از 25 به 27 و در زنان از 18 به 24 رسیده است.

مطلق، افزایش سن ازدواج، تاخیر در ازدواج، کاهش روند ازدواج، روند صعودی طلاق، مهیا نبودن فرصت های شغلی، ناباروری و رفتارهای پرخطر را از جمله چالش های موجود در این خصوص عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: اکنون نرخ باروری کلی کشور 1.8 و کمتر از حد جایگزینی است، به عبارت دیگر وقتی این نرخ در یک کشور زیر 2 باشد، از نظر جمعیت شناسان این کشور در تهدید قرار دارد.

مطلق در مورد تعریف نرخ باروری گفت: متوسط تعداد فرزندانی که یک زن در طول دوران باروری خود به دنیا می آورد، نرخ باروری محسوب می شود.

وی فاصله طولانی بین ازدواج تا تولد اولین فرزند را چالش دیگری برای جمعیت برشمرد و افزود: در زمان حاضر این فاصله زمانی بیش از 3.5 سال و فاصله فرزند اول و بعدی نیز بیش از پنج سال است که باید این فاصله کمتر شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با انجام راهکارهایی نظیر کاهش 10 درصدی میزان طلاق، ازدواج 10 درصد از جوانان مجردی که در آستانه ازدواج قرار دارند و کاهش میزان مرگ و میر در اثر تصادفات، می توان نرخ باروری را از 1.8 به 2.6 رساند.

نشست آموزشی رویکردهای دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در برنامه های سلامت باروری برای ارتقای نرخ باروری کلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
اینجانب 24 ساله
شغل آزاد
بعد از اینكه اقساط را پرداخت كردم
بعد از اینكه اجاره مغازه و منزل را پرداخت كردم
بعد از اینكه هزینه های دارایی شهر داری اتحادیه نظام صنفی رو پرداخت كردم
وبعد از پرداخت قبوض محترم
باقی مانده یه چیزی میشه در حد -150 هزار تومن بله منفی
الان میتونم با برنامه ریزی دقیق و هدفمند با شیب ملایم 10 تا 15 سال بعد ازدواج كنم
همه جیغ دست هورااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
آب سالم و هوای سالم نداریم، شغل با پایین ترین حقوق آرزو است، همون بهتر كه جمعیت در آن به اندازه ای برسد كه آب و هوا سالم شود و كار فراوان.
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
باسلام
هنوز كجاشو دیدیم هنوز روزهای خوبمونه
بذار آثار اختلاس های ب ز و مه آفرید ها و امثلالهم خودشو نشون بده توی اقتصاد اون موقع بگو آمار ازدواج چقدر پایینه و اون موقع بگو آمار طلاق چقدر بالاست
تحریم ها كاغذ پاره ای بیش نیست؟؟؟؟

نیازمندی ها