اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران خود را در برابر این هنر- صنعت و فعالان آن مسوول می داند و بر این پایه هر قدر مرکز ملی فرش ایران بخواهد هیچ دریغی برای همکاری نداریم.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۲
اتحادیه صادرکنندگان فرش همراه مرکز ملی فرش ایران است

احمد کریمی اصفهانی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران با بیان این مطلب افزود: خدمت به فرش فقط خدمت به یک کالا نیست بلکه گستره ای وسیع از مردم و حوزه های گوناگون را شامل می شود.

وی که در نشست مشترک هیأت مدیره و اعضای این اتحادیه با سرپرست مرکز ملی فرش ایران سخن می گفت تاکید کرد: معتقدیم که بدون حضور صادرکننده، قشر ضعیف قالیباف هم نمی تواند به حقوق خود برسد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست با تبیین رویکردهای تازه مرکز متبوع خود گفت: بر این باورم که صادرکنندگان می توانند در نقش دیپلمات های اقتصادی کشور ظاهر شوند و صادرکنندگان فرش این امتیاز را دارند که می توانند دیپلماسی هنری را نیز به اقتصاد بیفزایند.

حمید کارگر ادامه داد: افزودن وجوه علمی، فرهنگی و هنری به جنبه های تجاری و اقتصادی در فعالیت های مرکز ملی فرش ایران و تاکید بر تشکیل شوراهای مشورتی و همراهی جستن از اصحاب و ارکان فرش ایران از شاخصه های پیش روی این مرکز در دوره حاضر خواهد بود.

رضی میری عضو اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران نیز در این نشست با بیان اینکه تغییر در مدیریت مرکز ملی فرش ایران تغییر در سیاست ها را بشارت می دهد گفت: این تغییر رویکرد و عزم بر تعامل با ذینفعان را به فال نیک گرفته و در صورت اعتقاد مدیریت جدی مرکز بر برنامه های اعلام شده، پشتیبان کامل این سیاست ها خواهیم بود.

مجتبی عراقچی دیگر عضو اتحادیه صادرکنندگان نیز با اشاره به وضع بحرانی صادرات فرش در شرایط کنونی، خواستار تزریق شوک به بازار برای بهبود شرایط شد.

لاهوتی از دیگر اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران نیز با اشاره به تحریم واردات فرش ایران از سوی آمریکا خواستار همراهی و عزم مرکز ملی فرش ایران برای اقدام حقوقی علیه این تحریم شد و از لزوم بازارسازی و توجه به تبلیغات در بازارهای جدید گفت.

در پایان این نشست مقرر شد این جلسات به صورت دوره ای برای تقویت فضای تعامل بین مرکز ملی فرش ایران و ذینفعان بخش خصوصی تداوم یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها