یک عضو ارشد گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه از تشکیل قریب الوقوع گروهی جدید خبر داد؛ اقدامی که ناظران آن را شکاف و شکستی جدید برای مخالفان می دانند.
کد خبر: ۶۸۱۲۷۳
ائتلاف معارضان سوریه منحل می شود

"هیثم المالح" عضو ارشد ائتلاف مخالفان و رئیس دفتر حقوقی این ائتلاف در صفحه فیسبوک خود نوشت: یک "تشکل ملی" برای جایگزینی ائتلاف به زودی ایجاد خواهد شد که از تاثیر میدانی بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اطمینان داد که ائتلاف مخالفان در این تشکل جدید ادغام خواهد شد.

هیثم المالح همچنین ابراز امیدواری کرد که تشکل جدید از عهده مسؤولیت سنگینی که به دوش اعضای آن خواهد بود به خوبی برآید.

مالح تاکید کرد که این تشکل جدید از ائتلاف بزرگ تر خواهد بود و جایگزین آن خواهد شد چون مردم سوریه از ظهور گروه های سیاسی معارض جدید به دلیل کثرت آنها و نداشتن وحدت رویه و هدف استقبال نمی کنند.

منابع رسانه ای نیز از تشکیل قریب الوقوع گروهی به نام "کنگره ملی سوریه برای استقلال تصمیم ملی" خبر دادند که برای برگزاری کنفرانس تاسیس خود آماده می شود و شخصیت هایی از ائتلاف و خارج از آن در این گروه عضو خواهند بود.

تاسیس یک گروه برای جایگزینی ائتلاف، از وقوع شکاف های جدید در صف مخالفان سوری خبر می دهد؛ به ویژه که این امر با پایان دو دوره ریاست احمد جربا و انتخاب ریاست جدید ائتلاف هم زمان شده و اختلافات جدی میان جریان های مختلف ائتلاف آنها را به دودسته تقسیم کرده است: یک دسته نزدیک به عربستان و قطر و یک دسته نزدیک به آمریکا هستند. (العالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها