مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما به مناسبت جام جهانی فوتبال و به منظور حمایت از ملی‌پوشان کشورمان، یک بسته موسیقی شامل ده قطعه را همراه با نماآهنگ آثار تولید کرده و در اختیار شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی قرار داده است که می‌توان مهم‌ترین آن را اجرای ارکستر صداوسیما دانست.
کد خبر: ۶۸۰۹۹۶
تولید 10 قطعه موسیقی برای جام جهانی در رسانه ملی

هر چهار سال یکبار تب جام جهانی فوتبال، همه کشور را فرا می‌گیرد؛ بخصوص که اگر ایران هم جزو تیم‌های راه یافته به این رویداد باشد. به همین دلیل بسیاری از خوانندگان، نوازندگان و مراکز فرهنگی به ساخت قطعات موسیقایی دست می‌زنند.

مرکز موسیقی صدا و سیما اما، این بار به این مناسبت یک بسته موسیقی شامل ده قطعه را آماده کرده است تا قبل از مسابقات و در زمان بازی‌ها از شبکه‌های مختلف پخش کند.

حسین تقی‌پور رئیس مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در این باره به خبرنگار ما گفت: این قطعات در ژانرهای مختلف شامل پاپ، سمفونی، ارکسترال و محلی با خوانندگان، آهنگسازان و ترانه‌سرایان مختلف تولید شده است.

به گفته او، قطعه محلی را محسن میرزایی با موسیقی خراسانی اجرا کرده است. تقی‌پور درباره قطعات پاپ تولید شده گفت: این کارها را امیر تاجیک، سید مجید سیادت و ساجد ناهیدی با ساختاری جدید تولید و اجرا کرده‌اند. او از تولید یک قطعه بسیار پرشور با آهنگسازی پدرام کشتکار برگرفته از فضای ورزشگاه‌ها خبر داد.

تقی‌پور از ساخت نماآهنگ‌های این قطعات نیز خبر داد و افزود: نماآهنگ‌ها با تصاویر ورزشی تولیدی و آرشیوی تهیه شده است که برای پخش در اختیار همه شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درباره پخش قطعه «دروازه‌های دنیا» به خوانندگی احسان خواجه امیری از تلویزیون نیز گفت: این قطعه به سفارش فدراسیون فوتبال ساخته شده و سفارش ما نبوده است. با این حال ما این کار را هم پخش خواهیم کرد.

تقی‌پور در ادامه بیان کرد: یک اثر از احسان خواجه‌امیری به آهنگسازی محمدرضا علیقلی و ترانه اهورا ایمان نیز به سفارش مرکز موسیقی صدا و سیما آماده شده است که برای پخش در اختیار شبکه‌ها قرار می‌گیرد. کیفیت این قطعه به مراتب بالاتر از قطعه «دروازه‌های دنیا» است.

اثر دیگری که تقی‌پور از آن سخن گفت، قطعه‌ای ارکسترال و پاپ به آهنگسازی و تنظیم محمد نصرتی است.

نصرتی آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه به مهر گفت: این کار اثری تلفیقی است که با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما با ترکیبی از سازهای بادی، زهی و سازهای الکترونیک تولید شده که ترانه آن را سهیلا اسدی سروده است.

وی ادامه داد: این قطعه اثری با کلام است که خوانندگان آن گروه کر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما هستند و به نظر من کار بسیار پرشور و هیجانی است که در فضای ارکسترال راک با ترکیبی از سازهای ارکستر و پاپ و استفاده از ریتم‌های مختلف که در برگیرنده ملودی ایرانی و جهانی است به مخاطبان ارائه خواهد شد.

این آهنگساز با اشاره به ویژگی‌های این کار ارکسترال خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که اثر تولید شده فارغ از هیجانات رسانه‌ای و تبلیغات کاذب، قطعه‌ای در خور شأن نام ایران و تداعی‌کننده یک شور حماسی و هیجانی در بین مردم در آستانه فرارسیدن جام جهانی فوتبال باشد و این امید را دارم که با توجه به زحمتی که برای اثر کشیده شده مورد استقبال مردم هم قرار گیرد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها