مقام‌های افغان از فعالیت یک گروه مشکوک و نقاب پوش در جنوب شرق افغانستان خبر می‌دهند که تاکنون هدف اصلی‌شان کشتن فرماندهان طالبان بوده است.
کد خبر: ۶۸۰۹۲۵
اعدام ۱۲ فرمانده طالبان به دست مردان نقاب‌پوش

مسئولان حکومتی در ولایت نورستان گفته‌اند که این گروه در ارتباط با "لشکر طیبه پاکستان" است و از مدتی پیش به این سو، وارد ولایت نورستان در جنوب شرق شده‌اند و دست کم 12 فرمانده محلی طالبان را تا حال به دار آویخته‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گروهی از خبرنگاران را به پارون مرکز ولایت نورستان برد تا از مقام‌های محلی در مورد فعالیت‌های مشکوک این گروه بپرسد.

به گزارش بی‌بی‌سی دلیل کشتن فرماندهان طالبان توسط گروه مشکوک، ناکامی آن‌ها در برهم زدن روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خوانده شده است.

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان هم هشدار داده که اگر جلو فعالیت این گروه صد نفری گرفته نشود، نورستان افغانستان به وزیرستان پاکستان مبدل خواهد شد.

عبدالقیوم به خبرنگاران گفته که این گروه به نام "نقاب پوشان و سیاه‌پوشان" شهرت یافته‌اند و اخیرا 12 فرمانده محلی گروه طالبان را به دلیل این‌که موفق به برهم زدن روند انتخابات نشدند، در ولسوالی کامدیش نورستان به دار آویخته‌اند.

والی نورستان همچنین گفته است که این افراد وابسته به گروه "بنیادگرای پاکستان؛ لشکر طیبه است" و ماموریت دارد که شماری از فرماندهان طالبان را در افغانستان از بین ببرند.

تاکنون منابع طالبان پاکستانی و لشکر طیبه در مورد این ادعای مقام‌های افغان حرفی نزده و نام و نشان اصلی جنگجویان مشهور به "سیاه‌پوشان و نقاب‌پوشان" روشن نیست.

مسئول امنیت ملی افغانستان در ولایت نورستان، نیز نوار ویدیوئی را در اختیار خبرنگاران گذاشته که در آن چند مرد نقاب پوش چهار نفر را پای چوبه دار می‌برند و حلق آویز می‌کنند.

خبرنگارانی که به نورستان برده شده بودند با شماری از مردم محل در مورد این نقاب پوشان صحبت کردند. این افراد از دولت افغانستان خواسته‌اند که جلو فعالیت و گسترش نفوذ نقاب پوشان را بگیرد.

فعالیت مشکوک مردان سیاه‌پوش در ولایت نورستان خبر تازه‌ای نیست. دو سال پیش در آوریل ۲۰۱۲ نیز خبرهایی در مورد فعالیت گروه‌های مشابه پخش شده بود اما از دو ماه به این سو خبرهای تایید نشده‌ای در مورد حضور گروه‌هایی که افراد طالبان را هدف قرار می‌دهند در ولایت‌های قندوز و فاریاب نیز مخابره شده است.

نورستان در شمال شرق افغانستان حدود صد کیلومتر مرز مشترک با مناطق قبایلی پاکستان دارد و گروه های شورشی در امتداد این مرز فعالیت دارند و از این مسیر برای نا امن کردن ولایت‌های جنوبی و شمال شرقی افغانستان استفاده می‌کنند.

ولسوالی (بخش) کامدیش این ولایت به دلیل نفوذ افراد گروه طالبان تا حالا چند بار بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دست به دست شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
خدا خیرشون بدهد
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
دمشون گرم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
گمانم نینجا هستن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها