توصیه پلیس به رانندگان برای بازگشت از سفر

محور چالوس و هراز فردا یکطرفه می شود

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین چهار محور مواصلاتی کشور از یکطرفه شدن محورهای چالوس و هراز در روز جمعه خبرداد.
کد خبر: ۶۸۰۷۲۷
محور چالوس و هراز فردا یکطرفه می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدحسین حمیدی به بارش پراکنده باران در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: ترافیک در محورهای هراز، کرج، چالوس و فیروزکوه نیمه سنگین است؛ سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیک روان برخوردار است.

وی افزود: همچنین تردد کلیه کامیونها و کامیونت ها بجز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 24 امروز (پنجشنبه 15 خرداد) ممنوع و تا ساعت 6 صبح فردا (جمعه 16 خرداد) مجاز به تردد هستند؛ وسایل نقلیه سنگین برای تردد در روز جمعه، محدودیت مختص به خود را خواهند داشت.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 13روز جمعه 16 خردادماه الی ساعت 2 بامداد روز شنبه 17 خردادماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 15 روز جمعه الی ساعت 2 بامداد روز شنبه با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد کلیه وسایل نقلیه از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه می باشد.

سرهنگ حمیدی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز جمعه (16 خردادماه) الی ساعت 3 بامداد روز شنبه (17 خرداد) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و از ساعت 15 روز جمعه الی ساعت 3 بامداد روز شنبه با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی از رانندگان خواست در شرایط بارانی، علاوه بر همراه داشتن تجهیزات لازم با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از اسکان و پارک خودرو در مکان های ناایمن خودداری کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به رانندگان توصیه کرد: برای بازگشت از سفر، براساس محدودیت های اعلام شده، برنامه ریزی کرده و زمان حرکت خود را به پایان وقت موکول نکنند.

سرهنگ حمیدی با اشاره به ازدحام خودرو ها، کم حوصلگی رانندگان هنگام بازگشت از سفر به آنان توصیه کرد از عجله و شتاب، سبقت و سرعت غیرمجاز حین رانندگی جداً پرهیز کرده و با رعایت کامل قوانین، احترام به حقوق دیگران، احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی، استفاده از کمر بندی ایمنی را برای کلیه سرنشینان خودرو الزامی دانست و افزود: رانندگان باید هنگام تغییر مسیر و اقدام به گردش و دورزدن از راهنما استفاده کنند و این را بدانند که در تمامی معابر سرعت با دوربین و همچنین توسط بازرسان و عوامل گشت نامحسوس کنترل می‌شود.

این مقام انتظامی، عدم توجه به جلو و نیز عدم رعایت سرعت مطمئنه را یکی از عوامل مهم در سوانح رانندگی برشمرد و به شهروندان توصیه کرد با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ حمیدی با اشاره به واژگونی خودروها به علت رانندگی در مسافت های طولانی و خستگی و خواب آلودگی به رانندگان توصیه کرد: در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از شهروندان خواست ضمن برنامه ر یزی سفر، برای کسب خبر از طول مسیر و مقصد با شماره تلفن 88255555 (10 خط) در کل کشورتماس گرفته و یا از طریق سایت اینترنت راهور 120 از وضعیت جوی و محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها