سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که ایرانی‌ها اهمیتی به گزینه‌های اوباما علیه تهران نمی‌دهند.
کد خبر: ۶۸۰۳۷۵
جان بولتون: ایرانی‌ها به گزینه‌های اوباما اعتنا نمی‌کنند

به گزارش نسیم، جان بولتون که پس از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها در قبال تهران سخن می‌گفت، در گفت‌وگو با مجله آمریکایی «فرانت‌پیج» افزود: ایرانی‌ها به اصل قضیه پی برده‌ و فهمیده‌اند که وقتی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است، توجهی به آن نکنند.

نظر آیت‌الله مکارم درباره اجبار به انجام تکالیف شرعی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به پرسش «شفقنا» درباره اجبار مکلف به انجام تکالیف شرعی و این‌که آیا در محیط‌های کاری یا غیر آن می‌توان افراد را مجبور به خواندن نماز اول وقت کرد، پاسخ داده است: در مورد تظاهر به منکرات، نهی از منکر با زبان خوب لازم است و اگر تاثیر نکرد، باید جلوی منکرات را به گونه‌ای که اثر نامطلوبی نداشته باشد، گرفت و در مواردی که تظاهر نمی‌شود، امر به معروف و نهی از منکر از طریق زبان و بیان خوب و موثر لازم است و هیچ کس را نمی‌توان مجبور به نماز اول وقت کرد.آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین در جمع علمای اهل سنت گفت: در ایران شیعیان و اهل سنت هیچ مشکلی با هم ندارند. او تاکید کرد که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست.

سخنرانی احمدی‌نژاد در مشهد

سایت هشت صبح نوشت: اولین سخنرانی رسمی محمود احمدی‌نژاد بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش شامگاه سیزدهم خرداد در مشهد انجام می‌شود.

تحقیقات بیشتر در پرونده ضارب شهید خلیلی

دادگاه رسیدگی به پرونده ضارب شهید خلیلی در شعبه۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در این جلسه پدر شهید خلیلی اعلام کرد که تقاضای اجرای حکم قصاص را دارد و وکیل متهم نیز به دفاعیاتی از موکل خود پرداخت.

به دستور قاضی اصغرزاده دادرسی متوقف و نیاز به تحقیقات بیشتر درباره آن اعلام شد. شهید علی خلیلی تیر سال 90 هنگام نهی از منکر با ضربه‌های چاقوی فردی به نام «احسان» مجروح شد سرانجام نوزدهم فروردین امسال به شهادت رسید.

رضایی: بیل گیتس بیاید ۴۸ساعته شکست می‌خورد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنایه‌ای به وضع اقتصادی ایران گفت: اگر آقای بیل گیتس، موسس مایکروسافت به ایران بیاید، ظرف ۴۸ ساعت شکست می‌خورد چون شرایط، اصلا برای کارآفرینی فراهم نیست و در مقابل اگر کارآفرینان ایرانی به خارج بروند، معجزه می‌کنند.

به گزارش «انتخاب»، او در جمع نخبگان و فرهیختگان قم ایده خود درباره فدرالی شدن نظام مدیریتی کشور را تکرار کرد و هرچند تائید کرد که نمی‌توان به سمت فدرالیسم کامل رفت و مسائل امنیتی و سیاسی باید در تهران باشد اما این را هم گفت که در مسائل اقتصادی می‌توان به سمت فدرالیسم رفت و به استان‌ها اختیار داد.

آمانو: ایران به طور واقعی با آژانس همکاری داشته است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام آژانس با تاکید بر این‌که ایران به طور واقعی با آژانس همکاری داشته است، گفت: تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کمک کرده است.

به گزارش فارس، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفت که تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کمک کرده است.

وی افزود: من از این واقعیت و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای براساس توافقات صورت گرفته خرسند هستم.

دولت از فیلم «من روحانی هستم» شکایت نمی‌کند

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری حقوقی مستند «من روحانی هستم» ، گفت: دولت از سازندگان این فیلم شکایت نکرده است.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کسانی که می‌خواهند فیلم یا اثر تصویری تولید کنند باید از سازمان سینمایی مجوز ساخت دریافت کنند؛ فیلم من روحانی هستم بدون طی مراحل قانونی ساخته شده و هیچ گونه مجوز تولید و نشری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نکرده است.وی یادآوری کرد: امید است سازندگان فیلم در آثار بعدی خود، قانون، عرف و حقیقت را ملاک قرار دهند.

سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان می‌رود

خبرگزاری تسنیم مدعی شده که سعیدی‌کیا، وزیر اسبق مسکن و شهرسازی جانشین فروزنده در بنیاد مستضعفان می‌شود. گفته شده که محمد سعیدی‌کیا از سی و یکم خردادماه امسال به‌عنوان رئیس بنیاد مستضعفان جایگزین محمد فروزنده، رئیس کنونی می‌شود. بر اساس این گزارش در جلسه روز یکشنبه شورای معاونان بنیاد، خبر ریاست سعیدی‌کیا بر بنیاد مستضعفان اعلام شده و فروزنده نیز با حاضران خداحافظی کرده است.

رونمایی از سامانه راداری «قدیر»

سامانه راداری برد بلند قدیر با حضور امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در منطقه گرمسار رونمایی شد.

به گزارش مهر، این سامانه راداری پیشرفته، از نوع جستجو و کشف اهداف به صورت سه‌بعدی است و دائم کار است که با بردی حدود 1100 کیلومتر قادر به کشف اهداف با سطح مقطع بسیار کم است. تمامی مراحل تحقیق، طراحی و تولید سامانه راداری قدیر به همت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه انجام شده و پس از پایان مراحل تحقیقات در سال 1390، طی سال‌های اخیر تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها