رهبران جهان در چه مکان‌هایی زندگی می‌کردند؟

چه رهبر مذهبی باشید و چه رهبر سیاسی، اقامتگاه، یک نکته کلیدی در مدیریت شماست. علاوه بر این‌که این محل، جای کار و زندگی شماست و همین مساله بر زندگی رهبر، مثل هر کس دیگری تاثیر می‌گذارد، منزل و خانه می‌تواند وجهه بیرونی شما را بسازد و حتی به صورت یک نماد درآید، کما این‌که در مورد امام خمینی(ره) این گونه شد.
کد خبر: ۶۸۰۱۹۹
رهبران جهان در چه مکان‌هایی زندگی می‌کردند؟

از این رو شاید بد نباشد وضع اقامتگاه چند رهبر مذهبی و سیاسی دیگر در جهان را هم بررسی کنیم.

نلسون ماندلا

هنگام مرگ نلسون ماندلا اعلام شد که او سه خانه داشته که پیکرش هم در یکی از این خانه‌ها دفن شد. خانه آخر او در ژوهانسبورگ بود؛ جایی که روزهای پایانی عمرش را در آنجا گذراند. تعداد زیادی از مردم مقابل در این خانه برای او دعا و البته پس از مرگش سوگواری کردند. دیوار آجری این خانه که با کلماتی چون استقامت و آزادی تزئین شده بود، نماد خوبی از زندگی او بود. البته نلسون ماندلا، نزدیک به 30 سال از عمر خود را هم در سلول زندان سپری کرده بود که به نوعی این مکان را خانه دوم او می‌کرد. سلول او هم‌اکنون برای بازدید عموم باز است.

فیدل کاسترو

نزدیک به 20 سال از زندگی خود را در آپارتمانی در خیابان یازدهم هاوانا گذراند. با این حال او که یکی از نمادهای سوسیالیسم در جهان مدرن ماست، خانه‌ای کاپیتالیستی هم در منطقه‌ای کشاورزی دارد؛ خانه‌ای لوکس با استخری در مقابل آن که متعلق به دوران کودکی کاسترو است. گفته‌ می‌شود برای مصون ماندن این خانه از دید، در سمت راست آن تعداد زیادی درخت کاشته شده است.

مائــو

غیر از اقامتگاه‌های امنیتی و البته افسانه‌ای رهبران چین، محل تولد و کودکی مائو، رهبر انقلاب کمونیستی این کشور هم مورد توجه مردم قرار گرفته است. برخی از رقم هشت میلیون گردشگر سالانه این خانه سخن می‌گویند که در نوع خود جالب توجه است. این خانه به مساحت 427 متر مربع در روستایی جنگلی به نام شائوشان قرار گرفته است.

دالایی لاما

رهبر مذهبی بوداییان جهان به صورت سنتی در قصری به نام پوتالا در تبت سکونت دارد. قصری بزرگ با بیش از هزار اتاق. البته گفته می‌شود اتاق شخصی رهبر مذهبی چیزی نزدیک به نیم متر مساحت دارد. در این قصر هزاران اثر هنری مربوط به بوداییان هم نگهداری می‌شود. البته دالایی لامای کنونی سال 1959 از این قصر گریخته است و فعلا این مکان به عنوان یک موزه دولتی در اختیار دولت چین قرار دارد.

گانـدی

شهر احمدآباد در ایالت گجرات هند محل زندگی گاندی، رهبر قیام استقلال طلبانه مردم هند است. منزل شخصی او هم‌اکنون با پرداخت نزدیک به 50 دلار و البته با رعایت شرایط خاصی همچون عدم خشونت و داشتن رژیم غذایی محدود، می‌تواند پذیرای گردشگرانی باشد که سبک زندگی این شخصیت بزرگ را دوست داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها