مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: من از اجرای اقدامات عملی که در چارچوب همکاری با جمهوری اسلامی ایران توافق کرده ایم، استقبال می کنم.
کد خبر: ۶۸۰۱۸۹
ایران با آژانس همکاری بسیار خوبی داشته است

یوکیا آمانو امروز در بیانیه مقدماتی خود در نخستین روز کاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران با آژانس تعامل بسیار خوبی داشته است .

وی با بیان اینکه یکی از این زمینه ها شفاف سازی در مورد موضوعات مربوط به چاشنی انفجاری بوده است ، تصریح کرد: آژانس در حال تحلیل اطلاعات ارائه شده از سوی ایران در ماههای آوریل و می است.

مدیرکل آژانس در بخش دیگر بیانیه مقدماتی خود افزود: تعامل و همکاری ایران با آژانس به ما کمک کرده است که درک بهتری از برنامه هسته ای ایران بدست آوریم.

وی با بیان اینکه توافق ایران برای اجرای 5اقدام عملی دیگر که در تاریخ 20ماه می حاصل شد قدم مثبت دیگری از سوی ان کشور است، خاطرنشان کرد : آژانس پس از دستیابی به یک تصویر کلی ارزیابی خود را ارائه خواهد داد.این موثرترین رهیافت برای کمک به آژانس جهت ارائه یک ارزیابی بیطرفانه و واقعی می باشد.

یوکیا آمانو تاکید کرد: در صورت لزوم , آژانس نظرات ابتدایی خود راجع به موضوعات خاص ارائه خواهد داد. برای حل وفصل کلیه موضوعات گذشته و حاضر ضروری است که ایران به همکاری خود با آژانس جهت اجرای توافقات فیمابین ادامه دهد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قبل از ظهر امروز دوشنبه در مقر آژانس در وین آغاز شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها