دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی بی سابقه از انگیزه و دلیل شخصی خود برای مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان گفت.
کد خبر: ۶۷۹۸۰۶
مرگ خواهر و برادر بان کی مون از گرسنگی

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پایان کنفرانسی با عنوان "نجات تمام زنان و کودکان هدفی است که می‌توان به آن رسید" در شهر تورنتو کانادا اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی در روستایی در کره جنوبی بر اثر گرسنگی مرده‌اند.

وی افزود: به خاطر همین مساله است که من به کشورهای مختلف می‌روم و از طرف زنان و کودکان که از فقر و گرسنگی رنج می‌برند، صحبت می‌کنم.

بان کی مون در این نشست از مسئولان هفت کشور صنعتی بزرگ جهان از جمله کانادا خواست تا میزان کمک‌رسانی‌های خود به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه را بالا ببرند.

از سوی دیگر استیون هارپر، نخست وزیر کانادا در نشست مذکور متعهد شد که ظرف پنج سال آینده، 5 / 3 میلیارد دلار دیگر کشورهای در حال توسعه کمک کند.

براساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) حدود 842 میلیون تن در سال‌های 2011 تا 2013 از گرسنگی مزمن رنج می‌برند و این به معنای 12 درصد ساکنان کل جهان است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
۰
۰
همین جهان سومی ها هستن كه جمعیت جهان را زیاد می كنند . زاد و ولد نكنند تا گرسنه كمتری تولید كنند . بچه را برای چی می خواهند برای زجر كشیدن و از گرسنگی مردن .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها