برخلاف شایعات، مراسم مایکروسافت در نیویورک بدون معرفی تبلت سرفیس‌مینی برگزار و به جای آن از سرفیس پرو۳ رونمایی شد. اما چرا شایعات به حقیقت نپیوست و هنوز از سرفیس‌مینی خبری نیست؟
کد خبر: ۶۷۹۵۴۴
نسل سوم سرفیس پرو معرفی شد

به گزارش بلومبرگ، استفن الوپ، مدیر کنونی بخش سرویس‌ها و دستگاه‌های مایکروسافت با ایده سرفیس‌مینی مخالفت کرده، زیرا به اعتقاد او نداشتن برگ برنده این تبلت می‌توانست به شکست آن در برابر رقبایی مانند نکسوس۷ و آیپد‌مینی منجر شود. بنابراین این بار مایکروسافت هدف مشخصی را در طراحی نسل سوم تبلت خود دنبال کرده است؛ تبلتی که شما را از لپ‌تاپ بی‌نیاز می‌کند. ویژگی‌هایی مانند پایه مستقل این تبلت که در سه زاویه مختلف تنظیم می‌شود، کیبورد تایپ کاور که به صورت آهنربایی به تبلت می‌چسبد و اندازه بزرگ‌تر ترک‌پد، سرفیس پرو۳ را از حالت تبلت خارج و به یک لپ‌تاپ تبدیل می‌کند. همچنین قلم جدید سرفیس پرو نیز بهبود یافته است.

سرفیس پرو ۳ هرچند در ظاهر تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد، اما صفحه نمایش آن به ۱۲ اینچ با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل افزایش یافته است. همچنین محصول جدید مایکروسافت با 1/9 میلی‌متر ضخامت و ۸۰۰ گرم وزن لاغرتر و باریک‌تر از پیشینیان خود شده است، به‌طوری که مایکروسافت محصول جدیدش را روی یک کفه ترازو و تبلت آیپد ایر را روی کفه دیگر ترازو گذاشت تا نشان دهد تبلتش سبک‌تر است. البته مقایسه وزن تبلت با لپ‌تاپ چندان منطقی نیست و بهتر بود مایکروسافت دست‌کم وزن سرفیس‌پرو را همراه با کیبورد آن محاسبه می‌کرد تا مقایسه اصولی‌تر باشد. در مجموع از ویدئوهای تبلیغی سرفیس پرو۳ می‌توان دریافت مایکروسافت، محصول جدیدش را برای کاربران حرفه‌ای و کسانی که به برنامه‌هایی با قدرت پردازشی بالا نیاز دارند، طراحی کرده است.

تبلت جدید مایکروسافت در پنج نسخه مجزا عرضه شده که قلب پردازشی ارزان‌ترین نسخه آن پردازنده Corei3 است که با چهار گیگابایت حافظه رم و هارددیسک ۶۴ گیگابایتی همراهی می‌شود و ۷۹۹ دلار قیمت دارد. نسخه دوم این تبلت با ۹۹۹ دلار قیمت به پردازنده Corei5، چهار گیگابایت رم و هارددیسک ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است. مدل دیگر سرفیس‌پرو۳ از Corei5 با هشت گیگابایت رم و هارددیسک ۲۵۶ گیگابایتی بهره برده و ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد. پردازنده دو نسخه قوی‌تر به یک پردازشگر Corei7 و رم هشت گیگابایتی مجهز است، اما یکی از آنها به‌دلیل داشتن هارددیسک
۲۵۶ گیگابایتی، 1549 دلار و دیگری به دلیل هارددیسک ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۹۴۹ دلار قیمت دارد. بعید است این محصول زودتر از سه ماه آینده وارد بازارهای ایران شود. (ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها