رییس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

جذب 20 هزار استاد دکتری تا سال 96

دانشگاه آزاد بخشنامه ممنوعیت تجسس در حریم خصوصی را صادر کرد

مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبق موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بخشنامه ای را با هدف حفظ کرامت افراد در خانواده بزرگ دانشگاه صادر کرده که در آن ممنوعیت تجسس در امور شخصی و حریم خصوصی افراد را مورد تاکید قرار داده است.
کد خبر: ۶۷۷۷۶۰
دانشگاه آزاد بخشنامه ممنوعیت تجسس در حریم خصوصی را صادر کرد

علیرضا مصدق با اشاره به ممنوع بودن هر گونه تجسس در امور شخصی دیگران، گفت: دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبق موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بخشنامه ای را با هدف حفظ کرامت افراد در خانواده بزرگ دانشگاه صادر کرده که در آن ممنوعیت تجسس در امور شخصی و حریم خصوصی افراد را مورد تاکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای حفظ حریم خصوصی افراد در جامعه اسلامی جایگاه ویژه ای قائل است، اظهار کرد: اسلام هر گونه تجسس و واکاوی احوال شخصی شهروندان مورد نکوهش و مذمت قرار داده است.

وی ادامه داد: مصداق صریح این موضوع آیه 12 سوره مبارکه حجرات است که در آن مومنین نه فقط به اصلاح رفتار بلکه به مسیر صواب اندیشه رهنمون شده و بعضی افکار را به مثابه معصیت و گناه تلقی کرده است و موکداً مومنین را از جستجوی نا به جا در امور یکدیگر منع کرده است.

مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه در قانون اساسی و در اصل 25 آن حکومت را از ورود غیر قانونی به حریم فردی منع کرده، گفت:حضرت امام خمینی(ره) در 24 آذرماه سال 61 در یک فرمان هشت ماده ای که برای جلوگیری از افراط و تندروی ها صادر شده ، صراحتاً به این موضوع پرداخته و می فرماید:" هیچ کس حق ندارد... به دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری را که از غیر به او رسیده ولو برای یک نفر فاش کند تمام اینها جرم و گناه است و بعضی از آنها چون اشاعه فحشاء از گناهان بسیار بزرگ است" .

مصدق ادامه داد: مراقبت از کیان دانشگاه برای جلوگیری از ورود افراد فاسد و فاسق به حریم مقدس دانشگاه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما همانطور که تجسس به طور فردی مجاز نیست، بر حسب وظیفه و با هدف حفظ دانشگاه توجیه نمی شود و در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ مقامی حق ندارد به حریم شخصی افراد وارد شده و در احوال شخصی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تفحص کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، طبق موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بخشنامه ای را با هدف حفظ کرامت افراد در خانواده بزرگ دانشگاه صادر کرده و در آن ممنوعیت تجسس در امور شخصی و حریم خصوصی افراد را مورد تاکید قرار داده است. (مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
دستتون درد نكنه ولی ما كاركنان دانشگاه آزاد منتظریم بخشنامه ای در خصوص افزایش حقوق صادر كنید فیش های كاركنان پیام نور را بینید دو برابر ما هستند در ضمن از ساعت 8تا 30/2 در اداره هستند وپنجشنبه ها تا 12ما تا 10/16در اداره هستیم از 30/7تا برسیم عصر شده به خاطر تعطیلی 5 شنبه تمام روزهایمان خراب شده كاركنان دانشگاه بیشتر منتظر این بخشنامه ها هستند چون بیشترین تضییع و تبعیض در حقشان در زمینه حقوق و ساعات كارشون است چرا باید دانشگاه پیام نور كمتر از ما كار كنند و دو برابر ما حقوق بگیرند؟

نیازمندی ها