نشست بین المللی جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)

اسلام آمریکایی نقطه مقابل دین محمدی(ص) است

کارگردان مستند جعبه سیاه گفت: امام خمینی(ره) ایده‌های جدیدی را برای مسلمانان جهان فراهم آوردند که یکی از چشمگیرترین آنها اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی است.
کد خبر: ۶۷۷۷۵۲
اسلام آمریکایی نقطه مقابل دین محمدی(ص) است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری همایش بین المللی جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) ، دومین روز همایش بین المللی جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) از سوی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) روز گذشته (یکشنبه) در سالن اجتماعات هتل لاله و با حضور اندیشمندان، فیلمسازان و نویسندگان کشورهای مختلف دنیا برگزار شد.

این نشست که مربوط اولین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری اهل بیت با رویکرد بررسی سینما و ادبیات جهان در خصوص پیامبر اسلام (ص) امروز در هتل لاله تهران برگزار شد، در بخش های مختلف به بررسی عملکرد، فعالیت ها و تفکر جهان اسلام در خصوص سیره نبوی و اسلام ناب محمدی (ص) پرداخت و در بخش هایی از این نشست نیز فیلم هایی با حضور سازندگان آنها در خصوص تبیین معارف اسلام و شناخت پیامبر اعظم (ع) نمایش داده شده و در خصوص آن به گفتگو پرداخته شد.

مراسم اختتامیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ع) امروز دوشنبه 5 خرداد ماه سال جاری ساعت 17 با حضور علما، هنرمندان و فرهیختگان و با سخنرانی جناب آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت برگزار می شود.

در ادامه، بخش هایی از سخنرانی های انجام شده در نشست روز گذشته (یکشنبه) این همایش ارائه می گردد:

حضرت محمد(ص) موهبتی الهی برای بشریت است

دکتر حیدری در دومین روز جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) در هتل لاله گفت: حضرت محمد (ص) قدرت خود را با استفاده از بیانی زیبا در میان مردم کسب کرد و این یک موهبت الهی و معجزه‌ بود که ایشان بدون درس خواندن توانست چنین اقدامی انجام دهد و در تاریخ هم مشاهده نمی‌کنیم که پیامبر اکرم(ص) در بحث علمی دچار مشکل شده باشد.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا مقام حضرت محمد(ص) را به عنوان شخصیتی الهی گرامی بداریم.

این اندیشمند کانادایی با بیان اینکه تفکر بیشتر در مورد شخصیت و سیره پیامبر اسلام(ص) ما را به این نتیجه می‌رساند که ایشان موهبتی الهی برای مردم جهان بوده‌اند، گفت: در مقاله‌ای که ارائه کرده‌ام این موارد را به دقت مورد بررسی قرار داده و تبیین کرده‌ام.

اندیشمند لبنانی: باید از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ محمدی استفاده کنیم

خانم زینا بن مهینه در دومین روز همایش پیامبر اعظم(ص) در هتل لاله گفت: در فیس بوک 30 هزار لایک صفحه روز محمد(ص) داشته که جوانان و نوجوانان بیشترین آنها بودند.

وی افزود: روز محمد(ص) چیست؟ هر کسی با پیامبر(ص) آشناست و این روز 20 یا 21 یا 22 ماه می بود که شروع کردیم و یک سری هنرمندان در این روز هستند که پیامبر(ص) را معرفی کرده و از نظر هنری شخصیت نمایی کنند. در مقابل این روز یک روز دیگر به نام روز کفر را داریم و یک رقابتی را برگزار می‌کنند که کفر و ناسازا گویی دارند.

اندیشمند کشور لبنان گفت: در کشورهای غربی علاوه بر مسلمانان اقلیت‌های دیگری نیز حضور دارند و ما باید در برخورد آنها از الگوی رسول‌الله (ص) استفاده کنیم و یک منشوری را ایجاد کنیم تا بتوانیم برخورد مناسب داشته باشیم.

وی افزود: باید همواره بکوشیم از اخلاق پیامبر(ص) استفاده کرده تا با یک میثاق جدید در کنار دیگر ادیان بوده و به راحتی زندگی کرد.ما نباید به افرادی که توهین می‌کنند بجنگیم، بلکه باید با دلیل قانع با آنها برخورد کنیم و اجازه ندهیم که ما را خشونت طلب خطاب کنند.

اندیشمند کشور لبنان گفت: باید از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ محمدی استفاده کنیم و باید نظام‌های حقوقی را به چالش بکشانیم که به نام دفاع از آزادی بیان به مقدسات توهین می‌کنند.

اندیشمند الجزایری: باید اخلاق محمدی را در جامعه ترویج کنیم

محمد عبدالقادر در دومین روز همایش پیامبر اعظم(ص) در هتل لاله گفت: اسلام با نژادپرستی مخالف است و این موضوع را پیامبر(ص) به صورت علنی مخالفت کرد اما برخی در آن زمان و امروزه نیز می‌کوشند تا آن را ترویج دهند.

وی افزود: اندیشمندان غربی بسیاری به حضرت رسول(ص)اشاره می‌کنند و می‌گویند که ایشان حماسه آفرینی بوده‌اند که اخلاق را در جامعه ترویج دادند.

اندیشمند کشور الجزایر گفت: این اخلاق‌ها باید در جامعه رواج یابد و ما باید در تبیین آن بکوشیم زیرا دنیا نیازمند چنین مسائلی است.

جمهوری اسلامی ایران در دفاع از پیامبر(ص) و ترویج اسلام کمال توجه را دارد

اقبال بهمنی در دومین روز جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) گفت: یکی از وظایف همه انبیاء و اولیای الهی، معرفی سجایای اخلاقی پیامبر اکرم(ص) به بشریت و امت‌های خودشان بوده است.

وی افزود: حضرت عیسی(ع) می‌فرماید مژده می‌دهم به ظهور پیامبری بعد از خودم که اسم او «احمد» است.

این اندیشمند کرد با بیان اینکه اخلاق حسنه پیامبر اکرم(ص) زبانزد خاص و عام بود، گفت: ایشان نرم‌خوی، مهربان و دلسوز جامعه بیشری بود؛ در قرآن می‌خوانیم که خداوند فرمود اگر سخت‌دل بودی مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند بنابراین با آنها مهربان باش، برایشان آمرزش بخواه و در کارها با آنها مشورت کن.

بهمنی با بیان اینکه این نوع تفکر خوارجی سبب شد امام علی(ع) در ماه رمضان به شهادت برسد، افزود: همین تفکر افراطی‌گری و سلفیت موجب شد حاج ماموستا شیخ‌الاسلام مفتی مذهب شافعی در ماه رمضان در سنندج شهید شود.

این اندیشمند کرد بعثت پیامبر اکرم(ص) را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی برای بشریت دانست و گفت: کسانی که با پیروی از پیامبر عظیم الشأن و نشر کتاب و ساخت فیلم در مورد ایشان زمینه جلب دیگران به اسلام و حضرت محمد(ص) را فراهم می‌کنند مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام در دفاع از پیامبر اعظم(ص) و ترویج ارزش‌های الهی کمال توجه را دارد و امیدواریم دیگر کشورهای اسلامی هم در مقابل اهانت به پیامبر(ص) سکوت نکنند و مانند ایران، با تشکیل حکومت اسلامی چهره نورانی ایشان را به جهانیان معرفی کنند.

اسلام آمریکایی نقطه مقابل دین محمدی(ص) است

محمدرضا اسلام‌لو در دومین روز جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) گفت: امام خمینی(ره) ایده‌های جدیدی را برای مسلمانان جهان فراهم آوردند که یکی از چشمگیرترین آنها اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی است.

وی افزود: آنچه امروز در دست داریم و اتفاقاتی که در اقصی‌نقاط جهان می‌افتند، علامت و نمونه‌ای از مواردی هستند که به عنوان اسلام آمریکایی معرفی می‌شوند؛ امروز در سوریه می‌بینیم که بسیاری از مسیحیان و پیروان سایر ادیان هم مورد حمله قرار می‌گیرند.

این کارگردان برجسته ایرانی با بیان اینکه آمریکا از سلفی‌ها و تکفیری‌ها حمایت می‌کند تا اسلام خشونت‌آمیز به جهانیان معرفی شود، گفت: در مقابل معرفی صحیح اسلام ناب محمدی(ص) بسیار مشکل است حتی نسبت به کسانی که خود را مسلمان می‌نامند.

وی افزود: حادثه 11 سپتامبر سناریویی ساختگی برای حمله به اسلام حقیقی و کشورهای مسلمان‌نشین بود؛ هدف از این سناریو، تخریب اسلام ناب محمدی(ص) بود زیرا آنها را به وحشت انداخته بود.

اسلام‌لو با بیان اینکه دست‌های پنهانی وجود دارند تا اسلام را تخریب کنند گفت: هر فسادی که در جامعه دیده می‌شود در نهایت به صهیونیست‌ها باز می‌گردد.

کارگردان مستند جعبه سیاه گفت: فیلم‌های هالیوودی فقط تخریب جهان را در آخرالزمان نشان می‌دهند و در حقیقت به دنبال فریب افکار عمومی هستند در حالیکه اسلام ناب محمدی(ص) آینده‌ای روشن را برای همگان جز عده‌ای که ظلم می‌کنند و ایمان نمی‌آورند ترسیم کرده است ولی رسانه‌ها و سینمای غرب درصدد فریب دادن دیگران بوده و می‌خواهند عقیده و باور مردم آمریکا را نسبت به ظهور منجی تخریب کنند.

همه مسلمانان باید منعکس‌کننده اهداف و سیره حضرت محمد(ص) باشند

بهرام حیدری در دومین روز جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) گفت: من هشت برنامه درباره گفت‌وگوی میان ادیان و بالاخص میان مسلمانان و مسیحیان تولید کرده‌ام و 120 دقیقه هم انیمیشن برای کودکان درباره زندگی حضرت محمد(ص) ساخته‌ام.

وی افزود: باید سینما و رسانه‌ای جایگزین هالیوود داشته باشیم؛ لازم است سینمایی ویژه مسلمانان بسازیم زیرا در حال حاضر مصرف‌کننده هستیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر تکفیری‌ها و سلفی‌ها بدترین تبلیغ را علیه اسلام دارند و بیشترین صدمه را به دین خدا می‌زنند، گفت: وظیفه ما این است که دین خدا را تبلیغ کنیم و خداوند هم اسلام را حمایت خواهد کرد بنابراین تکفیری‌ها نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) در زمانی ظهور کرد که جاهلیت منطقه حجاز را در بر گرفته بود ولی راه جنگ با مشرکان را در پیش نگرفت بلکه از در صلح با آنها درآمد.

حیدری با تاکید بر شناخت صحیح پیامبر اکرم(ص) و اسلام برای تبلیغ صحیح دین خدا، افزود: همه مسلمانان باید با یکدیگر متحد و منعکس‌کننده اهداف و سیره پیامبر اسلام(ص) باشند.

این فعال رسانه‌ای گفت: همه مسلمانان باید فارغ از مذهبی که دارند حول محور الله، قرآن و حضرت محمد(ص) گردهم آیند تا تکفیری‌ها و دشمنان اسلام نتوانند نقشه‌های بیشتری را اجرا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها