کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را به علت تلاش ها و پیگیری های مستمر و درخور توجه در دو حوزه «تلاش برای بقا» و «حفاظت و مرمت» به عنوان موزه برتر معرفی کرد.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۹
کاخ موزه نیاوران موزه برتر شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اعلام این خبر درباره چگونگی انتخاب موزه ها افزود: 277 متقاضی برای شرکت در این ارزیابی وجود داشت که 70 فایل به دلیل نقص حذف شد و 207 موزه به بخش مسابقه راه پیدا کردند که در نهایت انتخاب موزه های برتر در 12 رشته با داوری 15 موزه دار و اعضای ایکوم اعلام شد.

امامی با اشاره به کاشت 150 اصله نهال در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یادآور شد: کاشت این نهال ها به صورت سلیقه ای نبوده و تلاش شد تا در هر مکانی که درختی خشک شده و از بین رفته است نهالی از همان نوع قبلی کاشته شود.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از راه اندازی مرکز اسناد خبر داد و هدف از انجام این اقدامات در مرکز اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را ایجاد زمینه و فضای مناسب برای مطالعات و تحقیق پژوهشگران دانست.

امامی مرمت های اضطراری در مجموعه کاخ نیاوران را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ماه های گذشته دانست و گفت: بر اثر بارندگی های شدید در زمستان سال گذشته، کوشک احمدشاهی دچار آسیب شد که با همکاری کارشناسان اداره کل موزه ها و دفتر حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی این آسیب دیدگی برطرف شد.

وی افزود: آسیب شناسی و بررسی استحکام و ساختار اتصالات آثار نمایشی موزه جهان نما، کاخ صاحبقرانیه و کاخ اختصاصی نیاوران از دیگر فعالیت های مهم حفاظت پیشگیرانه در این مجموعه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها