سالانه 7 میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از افزایش تعداد زائران عتبات به سالانه هفت میلیون زائر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۶۶
سالانه 7 میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند

حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر ظهر امروز در همایش کارگزاران حج و زیارت خوزستان که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مشهد شهدای گمنام شملچه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت به شکل جدی در حال برنامه‌ریزی برای تامین امکان بهره‌مندی همه هموطنان از برکات زیارت عتبات عالیات و بیت‌الله الحرام است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت عتبات عالیات و لزوم برنامه‌ریزی بهتر برای اعزام زوار خاطرنشان کرد: حرکت زائران به عتبات عالیات باید به یک حرکت فرهنگی و تاثیرگذار تبدیل شود و تمام موانع موجود برای تحقق این موضوع برطرف شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر ادامه داد: در صورت تحقق این هدف، زائران بیت‌الحرام و عتبات عالیات در این سفرهای معنوی احساس راحتی و آرامش خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه مردم در اعزام به عتبات عالیات به ویژه از راه زمینی بحث عدم وجود زائرسرا و اقامتگاه مناسب در محل مرزها است.

وی گفت: احداث زائرسرا و هتل در مرزهای پرترددی همچون شلمچه و چزابه بسیار ضروری است.

قاضی‌عسکر ادامه داد: تامین زائرسراها و امکانات خدماتی و رفاهی در مناطق مرزی، آرامش خاطر زائران در سفر به عتبات عالیات به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مقامات عراقی برای ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی و هتلینگ برای زوار عتبات عالیات گفت: مقامات عراقی قول کاهش هزینه‌ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار را داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: آنان همچنین متعهد شده‌اند امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای وضعیت امکانات اقامتی و بهداشتی کربلای معلا اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته امکانات بهداشتی و خدماتی در کربلای معلا فراهم شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این امکانات در نجف اشرف نیز فراهم شوند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها