پیامک‌های اپل هنگام رانندگی غیرفعال می‌شود

مدت‌ها بود شرکت‌های ساخت تلفن همراه به دنبال برنامه‌های خودکاری بودند که بتوانند پیامک زدن حین رانندگی را غیرفعال کنند و راننده تا توقف کامل خودرو نتواند پیامکی را ارسال کند و اکنون شرکت اپل راه‌حل جدیدی ارائه کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۶۵۰
پیامک‌های اپل هنگام رانندگی غیرفعال می‌شود

با وجود این که پیامک زدن حین رانندگی بسیار خطرناک و مرگبار است، اما توقف در برخی نقاط و جاده‌ها برای ارسال پیامک می‌تواند به‌مراتب مرگبارتر باشد. پس چه راه‌حلی وجود دارد؟ شرکت اپل طرح جدیدی را منتشر کرده که نگاه دیگر کارخانه‌های تولید تلفن همراه و همین‌طور مشتریانش را به خود معطوف کرده است. طی طرح شرکت اپل که در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا با نام «محاسبات دستی درایور و قفل تلفن همراه» به ثبت رسیده، صحبت با تلفن همراه و همین طور ارسال پیامک حین رانندگی غیرفعال می‌شود. این اختراع به دو شکل مختلف کار می‌کند:

سناریوی اول

این فناوری جدید می‌تواند روی گوشی‌های اپل نصب شود تا گوشی با سنسورهای پردازنده خود به تجزیه و تحلیل مناظر اطراف بپردازد تا در صورتی که راننده حین رانندگی تصمیم به صحبت یا ارسال پیامک گرفت، دستگاه تلفن همراه خود به خود قفل شود.

سناریوی دوم

سیستم پردازنده داخل خودرو حین رانندگی به صورت خود به خود پیام‌هایی را به تلفن همراه ارسال می‌کند تا تلفن به حالت سکوت تغییر وضع بدهد. به این شرح که کامپیوتر مرکزی خودرو با روشن شدن موتور، سیگنال‌هایی را به تلفن همراه ارسال می‌کند و ارسال پیامک تا زمان خاموش شدن خودرو غیرفعال باقی می‌ماند.

اما همان‌طور که از دو سناریوی عملکرد قفل تلفن‌های همراه اپل برمی‌آید، سناریوی اول بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از سناریوی دوم است. زیرا ساخت قطعات یا اپلیکشن‌هایی که بتواند این برنامه را در تلفن همراه اجرا کند، زمانبر بوده و برنامه‌ها فقط به تلفن همراه وابسته است، اما در سناریوی دوم، برنامه‌ها علاوه بر این که به تلفن همراه وابسته است، دخالت خودروسازان برای اجرای این طرح را نیز می‌طلبد. پس سناریوی دوم اجرایی‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسد. زیرا در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا از چنین طرح‌هایی برای جذب بیشتر مشتریان و همین‌طور مصرف‌کنندگان خود استقبال کرده و نهایت همکاری را با شرکت‌های ساخت تلفن همراه به اجرا درمی‌آورند.

با وجود این که شرکت اپل این اختراع را به ثبت رسانده، اما هرگز به این معنا نیست که فناوری می‌تواند خطرات ناشی از دنیای واقعی نسبت به انسان‌ها را به عقب براند.

نصب سیستم قفل تلفن همراه بر خودروهای کارپلی

اپل پس از تسخیر بازارهای بین‌المللی تلفن همراه به بازار خودروسازان قدم گذاشته است. نرم‌افزار جدید اپل با نام کارپلی (Carplay)‌ با هدف نصب روی خودروهای گوناگون طراحی شده تا علاوه بر سیستم صوتی و تصویری داخل خودرو، سیستم آی‌تی خودرو نیز به حساب آمده که با اتصال به اینترنت قادر به انتقال اطلاعات به خودرو است.

این نرم‌افزار قابلیت اتصال به گوشی‌های Iphone 5s ، Iphone 5 و Iphone 5C را داراست. هنگام اتصال یک گوشی آیفون به اتومبیلی که از قابلیت کارپلی برخوردار است، راننده بسادگی قادر خواهد بود به دفترچه تلفن، برقراری تماس یا حتی شنیدن پیامک‌های ارسالی به شکل صوتی و همین طور دیکته کردن پاسخ بدون نیاز به نوشتن مجهز باشد.

از سال گذشته که فناوری کارپلی توسط اپل مطرح شد، شرکت‌های خودروسازی مانند فراری، مرسدس بنز و ولو درخواست تعبیه این دستگاه جدید را بر اتومبیل‌هایشان به شرکت اپل ارسال کردند، اما جالب است بدانید سیستم جدید «قفل تلفن همراه‌های اپل حین رانندگی» فقط روی خودروهایی که کارپلی داشته باشند، کار خواهد کرد.

cnet / مترجم: ندا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها