در نشست خبری فداکار سرپرست والیبال متین اعلام شد

متین به دامغان رفت/ سیاست های فدراسیون فراری مان داد

در نشست خبری تیم والیبال متین اعلام شد که این تیم از این پس با نام متین دامغان در لیگ برتر والیبال شرکت می کند.
کد خبر: ۶۷۵۹۳۰
متین به دامغان رفت/ سیاست های فدراسیون فراری مان داد

علیرضا فداکار در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رفتار با تیم متین ورامین نمونه ای ازدغدغه پخش خصوصی در ورزش ایران است.تیم والیبال متین ورامین وابسته به شرکت کاره سازه متین است که درعرصه های مختلفی سرمایه گذاری می کند و در چند سال گذشته تمرکز فعالیت این شرکت در شهر ورامین بوده است.

وی تصریح کرد: این شرکت به موازات سرمایه گذاری در هر شهری به موضوعات فرهنگی نیز توجه داشته است و به همین دلیل در والیبال تیم داری کردیم. این کار با توجه به درخواست مسئولین شهر ورامین بودو ما نیز انجام دادیم.

سرپرست تیم والیبال متین با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان بازوی واقعی ورزش عمل می کند، چون دولت بضاعت محدودی دارد، گفت: متین در ورزش به دنبال منافع اقتصادی نبود بلکه هدف کمک به ورزش و فرهنگ بود،اما بخش خصوصی توقعاتی دارد که معقول است و دوست ندارد به عنوان صندوق پول و سرمایه به آن نگاه شود.

وی تاکید کرد: وقتی بازیکنی را در مدت شش ماه مسابقات لیگ برتر آماده نگه می داریم، توقع داریم که در زمان نیاز بتوانیم از آنان استفاده کنیم. به عنوان مهمان دوساله ورزش والیبال به این نتیجه رسیدیم که نبود اتحادیه باعث از بین رفتن حقوق بخش خصوصی در ورزش می شود.

فداکاربا بیان اینکه در چند سال گذشته شرکت های زیادی در ورزش سرمایه گذاری کردند و به دلیل مشکلات موجود از میدان بیرون رفتند، خاطرنشان کرد: به گونه ای با بخش خصوصی رفتار می شود که توهین به شخصیت اجتماعی آنان است.تیم متین ورامین باسرمایه گذاری کلان درلیگ برتروالیبال ایران قهرمان شد و در باشگاه های آسیا نیز موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

وی افزود: متاسفانه فدراسیون والیبال اجازه استفاده ازملی پوشان تیم را در رقابت های قهرمانی باشگاه های جهان به متین ندادو به همین دلیل نتوانستیم عملکرد مناسبی ارائه کنیم. این در حالی است که فدراسیون والیبال مطالعه در باره تیم های شرکت کننده نداشت، تمامی تیم ها با بازیکنان ملی پوش خود آمده بودند، حتی برخی تیم ها بازیکن ملی پوش دیگری نیز که در تیم آنها بازی نمی کردند، به همراه داشتند اما متین از سه بازیکن ملی پوش خود محروم بود. الریان قطر ه نایب قهرمان شد،باتیم منتخب جهان خودآمده بود. سطح مسابقات در بالاترین سطح ممکن بود.

سرپرست تیم والیبال متین گفت:سئوال اینجاست که فدراسیون والیبال ویا فدراسیون دیگر رشته های ورزشی چرا با بخش خصوصی اینگونه رفتارمی کنند. اگر سه بازیکن ملی پوش متین همراه این تیم درباشگاه های جهان حضور داشت ، برای آنان بهترین اردوی تدارکاتی بود. تیم متین رفت و برگشت اما هنوز کواچ سرمربی تیم ملی والیبال به ایران نیامده بود. پس چرا بازیکنان را در اختیار ما نگذاشتند.متین به راحتی می توانست جایگاه والیبال ایران را در این رقابت ها ارتقا دهد و افتخاری برای این رشته ورزشی ایران کسب کند.

وی تاکید کرد: در اعتراض به آنچه که فدراسیون والیبال با تیم متین ورامین کرد، دیگربازیکنان ملی پوش والیبال را درتیم جذب نخواهیم کرد.بازیکنان زیادی هستند که به دلیل محرومیت های مختلف امکان حضور در تیم ها را ندارند و تیم متین ازآنان در فصل آینده استفاده خواهد کرد تا اگر بعد از سرمایه گذاری زیادی خواستیم ازآنان در مهمترین رویداد ورزشی جهان استفاده کنیم،بامشکلی روبرو نشویم.درطول سال چند صد میلیون برای ملی پوشان هزینه کردیم، اما در موقع نیاز نتوانستیم از آنان استفاده کنیم. این اتفاق تنها برای متین نیست بلکه سال پیش نیز با کاله همین کار را کردند.

سرپرست تیم والیبال متین خاطر نشان کرد: هیات مدیره شرکت کاره ساز متین تصمیم داشته ودارند که به والیبال ایران خدمت عملی کنند، نه تبلیغی. مدرسه والیبال راه اندازی خواهیم کرد تااستعدادیابی انجام دهیم.اعتقادداریم که استعدادهای ناشناخته زیادی در والیبال وجود دارند و می توانند حرف های زیادی در این رشته ورزشی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود:ازبهترین بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی استفاده می کنیم اما دیگر ملی پوشان را جذب نخواهیم کرد. همچینن به دلیل تغییر در سیاست های کلان شرکت، فعالیت مان به شهر دامغان منتقل خواهد شد.برنامه هایی داریم تا فعالیت های ورزشی شرکت ازتیم به باشگاه تغییر یابد، اما در چه شهری خدمت کنیم، بستگی به سیاست های شرکت دارد.

تیم متین ورامین سال آینده نیزنماینده قاره آسیا در مسابقات باشگاه های جهان خواهدبود، فداکار در باره نحوه حضور این تیم در این مسابقات گفت:در مسابقات باشگاه های جهان نیز با تمام توان و حتی با استفاده از بازیکنان خارجی شرکت خواهیم کرد. اگر هم نتیجه نگرفتیم در حد سرمایه گذاری خودمان خواهد بود. وقتی فدراسیون اینگونه رفتار را با تیم ما کرد، مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند دیگر هزینه مضاعف نکنند.

وی درباره خروج تیم از ورامین و ضربه عاطفی این کار به جوانان این شهر، گفت: مدیرعامل متین به تمام تعهدات اخلاقی خود در این شهر عمل کرده است، در صورتی که مسئولیت حقوقی دراین رابطه نداشت. مسئولین شهر ورامین تمایل به ایجاد نشاط اجتماعی در والیبال داشتند و شرکت این کار را انجام داد. ضمن احترام به جوانان شهر ورامین، باید یادآوری کنم شرکت متین مسئولیتی در این خصوص ندارد. سئوال اینجاست که تنها باید مدیرعامل شرکت متین جوابگوی این عواطف باشد. آیا از تلاش این شرکت به نحو شایسته تقدیر شد، متین بیش از 13 میلیارد تومان در دو سال سرمایه گذاری کرد، قهرمانی ایران و آسیا را به دست آورد، آیا از این ظرفیت به خوبی حمایت شد. باید شهر ورامین ظرفیت نگهداری از سرمایه گذار را در خودش ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها