مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در بین اعضای هیئت مدیره اول از همه استیلی و زادمهر روی ادامه حضور دایی تأکید کردند و او هیچ مخالفی نداشت.
کد خبر: ۶۷۵۷۳۰
رحیمی: واردجزئیات مذاکره کردن یا نکردن دایی و کریمی نمی‌شوم

علیرضا رحیمی در آغاز نشست خبری مدیران باشگاه پرسپولیس در محل این باشگاه ضمن تشکر از خبرنگارانی که به این جلسه آمدند، گفت: از همه شما خبرنگاران خواهش می‌کنم که به باشگاه پرسپولیس کمک کنید. پرسپولیس در حال حاضر به شدت به کمک شما خبرنگاران نیاز دارد و ما هم می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم تا بهتر از گذشته شویم.

وی ادامه داد: البته نمی‌خواهم از مدیران گذشته ایرادی بگیرم و هیچ باشگاهی در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند ادعا کند که از نظر مدیریتی بهترین است، چون هر روز روش‌های نوین مدیریتی ایجاد می‌شود و ما هم تا بهترین بودن فاصله داریم اما شما خبرنگاران باید تلاش کنید تا با کمک هم بتوانیم پرسپولیس را بسازیم. این باشگاه هر چه آرامش داشته باشد به نفع فوتبال ایران است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین یادآور شد: من در برنامه ورزش و مردم هم گفتم به جایی آمده‌ام که پیشکسوتان زیادی در آن حضور دارند و مسئولیت مدیرعاملی این باشگاه را به عهده من گذاشتند. من هم سعی می‌کنم از تجربیات همه پیشکسوتان پرسپولیس، ورزشکاران و سرمربیان استفاده کنم.

هیات مدیره محور اصلی باشگاه است

رحیمی با اشاره به محوریت برنامه‌های باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: محور اصلی باشگاه پرسپولیس هیئت مدیره است و سعی می‌کنیم تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌شود مصوبه هیئت مدیره را داشته باشد.

علیرضا رحیمی در پاسخ به اولین پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه «مدت مأموریت هیئت مدیره پرسپولیس یک ساله است و در این مدت شخص شما و اعضای هیئت مدیره قرار است چه کارهای اساسی را انجام دهید؟»، گفت: شاید خیلی‌ها نظرشان این باشد که اداره کردن باشگاهی مانند پرسپولیس و فدراسیون کار سختی است اما برعکس به نظر من اداره این دو از هر کاری راحت‌تر است. فیفا قوانینی دارد که برای همه کشورها و باشگاه‌ها شرح وظایفی را مشخص کرده است و هیچ جایی نمی‌بینید باشگاهی با تیم ملی و فدراسیونش به مشکل بخورد، زیرا شرح وظایف همه مشخص است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در حال حاضر ما حدود پنج شش ماه دیگر بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و فعلاً چیزهایی که نیاز است به AFC بدهیم، هیچ کدام را پرسپولیس ندارد اما دلیل اینکه می‌گویم کار می‌تواند راحت باشد این است که اگر قواعد AFC و فیفا را رعایت کنیم مشکلی پیش نمی‌آید. مشکل دیدگاه سلیقه‌ای است، وقتی این طور نگاه کنیم به افراد زیادی بر می‌خورد.

واگذاری به بخش خصوصی

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: این بحث به این زودی‌ها انجام نمی‌شود. البته وزارت ورزش پیگیر واگذاری پرسپولیس است و کارهای مربوط به آن را این وزارتخانه انجام می‌دهد ولی اگر آنها صلاح بدانند که ما کاری انجام می‌دهیم همکاری می‌کنیم اما بعید می‌دانم که واگذاری پرسپولیس یک ساله صورت بگیرد.

رحیمی در مورد آخرین وضعیت بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به وینگادا، خلعتبری و سایر بدهی‌های این باشگاه خاطرنشان کرد: بخشی از این موارد مربوط به رئیس هیئت مدیره است و ما هم طبق اعلام خودمان مجری مطالبات هیئت مدیره هستیم. ما بخشی از این بدهی‌ها را مثل طلب وینگادا پرداخت کردیم و در قضیه خلعتبری هم فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. ما هرچه باشگاه پرسپولیس در قبال خلعتبری به عجمان تعهد داشته باشد را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: از روزی که در پرسپولیس مسئولیت گرفتم اعلام کردم که نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبتی داشته باشم. من اینجا هستم تا از این به بعد کار کنم. قطعاً هر تعهد مالی که اسناد و مدارکش موجود باشد و ذیحساب‌پسند باشد را پرداخت می‌کنیم و بدهی‌های‌مان را براساس تعهدات‌مان پرداخت خواهیم کرد.

تغییر دایی غیرممکن است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه وضعیت او و این باشگاه با علی دایی به کجا کشیده است، اظهار داشت: همان زمانی که مدیرعامل پرسپولیس شدم اعلام کردم که تغییر علی دایی غیرممکن است. من در اولین جلسه هیئت مدیره نظر اعضا را در خصوص دایی جویا شدم که همه اعضا به اتفاق هم به حضور علی دایی رأی دادند. در بین اعضای هیئت مدیره اول از همه استیلی و زادمهر روی ادامه حضور دایی تأکید کردند و او هیچ مخالفی نداشت. بحث علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس بسته شده و شرح وظایف همه تعریف شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما طبق آیین‌نامه فیفا در خصوص کمیته فنی، کمیته انضباطی و حتی بخش اطلاع‌رسانی‌مان عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی بین اعضای کادرفنی، هیئت مدیره و مدیرعامل نخواهد بود، ما می‌خواهیم دست به دست هم بدهیم و تیمی خوب تشکیل دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اولویت باشگاه پرسپولیس نتیجه‌گرا بودن است و یا ساخت زیرساخت‌ها، تأکید کرد: من بخش زیادی از این مسئله را قبلاً اعلام کردم و همان روز اول به آقای خادم و هیئت مدیره گفتم که اگر قرار است 20 تا 30 میلیارد هزینه شود و تیم قهرمان شود من نیستم، چون این کار را هر کسی می‌تواند انجام دهد.

رحیمی ادامه داد: هر کسی می‌تواند با خرید 10 تا 15 بازیکن به قهرمانی برسد اما خودم شخصاً برای این کار به پرسپولیس نیامدم. شما نگاه کنید در فوتبال ما هرچقدر تغییر در بحث مربی و مدیر بوده به خاطر باخت بوده است. زمان برای سازندگی کم است اما هم برنامه‌ریزی بلندمدت داریم و هم کوتاه‌مدت، اولویت‌مان این است که اول تیمی خوب ببندیم تا در سه جبهه پاسخگوی هواداران باشیم. البته در رده پایه هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم و معتقدیم که اگر سال دو یا سه بازیکن از پایه‌ها به تیم بزرگسالان نیایند کارمان اشکال داشته است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: زمانی که شهرداری تهران خیابان نواب را خراب کرد، همه می‌پرسیدند نیت شهرداری از این کار چه بوده اما وقتی این اتوبان ساخته شد، همه نتیجه آن را دیدند. شما هم اجازه بدهید ما کارهای زیرساختی و سخت‌افزاری‌مان را انجام دهیم و بعد آن را اعلام کنیم، چون ورزش کاری عملی است. ما نمی‌خواهیم وعده‌ای بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

وظایف کمیته فنی مشخص می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه وضعیت کمیته فنی این باشگاه به کجا کشیده شد و اعضای آن چه زمانی به صورت رسمی مشخص می‌شوند، گفت: در کشورمان روی کمیته فنی دید خوبی نیست و همه برداشت‌شان این است که قرار است اعضای کمیته فنی تیم را ارنج کنند و می‌خواهند برای سرمربی مزاحمت ایجاد کنند. ولی این‌طور نیست، ما برای این موضوع آیین‌نامه‌ای تنظیم می‌کنیم و دیشب هم نزدیک به چهار پنج ساعت جلسه در مورد همین موضوع داشتیم. وقتی که این آیین‌نامه تنظیم شد آن را منتشر می‌کنیم تا مشخص شود دقیقاً کمیته فنی چه وظایفی دارد و اعضای آن باید چطور به تیم کمک کنند.

رحیمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا پرسپولیس در رشته‌های دیگر هم تیمداری می‌کند یا خیر، گفت: پایه و اساس ورزش در هر کشوری باشگاه‌ها هستند. در سال‌هایی که من مسئولیت‌های مختلفی داشتم همیشه این گلایه را از قانون‌گذاران داشتم که هنوز تعریف قانونمندی از باشگاه نداریم و مشخص نیست که دولتی هستیم یا خصوصی. خیلی از مدیران باشگاه‌ها به خاطر نداشتن این قانون تخلفاتی را هم انجام می‌دهند. انشاءالله مجلس قانونی را به ما بدهد و براساس آن قانون حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای تیمداری در رشته‌های دیگر نداریم. ما اگر هنر کنیم همین تیم فوتبال را آماده می‌کنیم تا در مسابقات حاضر شود ولی اگر قرار است باشگاه، باشگاه شود باید به مرور زمان روی رشته‌های دیگر هم کار کنیم.

برای کریمی احترام قائلم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت علی کریمی و اینکه آیا او به پرسپولیس می‌پیوندد یا خیر، گفت: همه می‌دانند که او برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیده است و من برای کریمی احترام بسیار زیادی قائلم، چرا که اینها سرمایه ورزش ما هستند اما ما کار همه ورزشکاران به خصوص بازیکنان فوتبال را به سرمربی واگذار می‌کنیم. دایی این اختیار را دارد تا با هر فوتبالیستی که می‌خواهد مذاکره کند و بازیکنی را که نمی‌خواهد رد کند ولی وارد جزئیات اینکه آنها با هم مذاکره کردند یا خیر نمی‌شوم.

رحیمی درباره شبهاتی که پیرامون اسپانسرهایی که در زمان پروین و رویانیان با آنها صحبت شده و قراردادهایی که در این رابطه بسته شده بود، گفت: باشگاه چند قرارداد دارد و برای این موضوع اعضایی را مشخص کردیم که بحث این شرکت‌ها را پیگیری کنند. فکر می‌کنم تا چند روز آینده بخش حقوقی باشگاه بتواند به صورت کامل در مورد این موضوع پاسخ بدهد. جمع‌بندی این مسائل بیش از 10 روز هم طول نمی‌کشد. ما باید فضایی را درست کنیم تا اسپانسری که با ما کارش را شروع کرده است، آن را درست پیش ببرد. ما با اسپانسری 30 میلیارد قرارداد داریم و بخشی از پول‌مان را هم گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: چک‌هایی که شرکت بهنام‌پیشرو کیش به ما داده به موقع پاس می‌شود و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما از شما خبرنگاران توقع داریم به ما پیشنهاداتی ارائه بدهید. حتی وقتی ما در کلاس‌های بین‌المللی مدیریت شرکت می‌کنیم بخشی به نام احترام به خبرنگار وجود دارد و ما هم این کار را انجام می‌دهیم. شما مطمئن باشید فضای انتقاد از باشگاه پرسپولیس مهیاست.

رحیمی افزود: من همه اینها را می‌گویم اما روز بعد از اینکه تازه حکم گرفتم برخی از رسانه‌ها عنوان کردند، رحیمی استعفا داده است. مسلماً اینگونه صحبت‌ها هیچ کمکی به ما نمی‌کند. من در همان روزهای اول هم گفتم که به خاطر هواداران زیادی که پرسپولیس دارد صحبت‌های منفی نکنیم و هر روز شاهد دعوا و مسائلی مانند بدهی نباشیم.

تمام چک ها نقد شده است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه در خصوص اسپانسر این باشگاه خاطرنشان کرد: ما چک‌های اسپانسر را گرفته‌ایم و تا الان تمام چک‌ها نقد شده و اسپانسر هم کم نیاورده است. خیلی جالب است وقتی مدیرعاملی نمی‌تواند پول بیاورد می‌گویند کارش را بلد نیست و وقتی پول می‌آوریم می‌گویند از کجا آورده است. ما با اسپانسر‌مان قرارداد بستیم و طبق قرارداد پول می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری برای کنترل حاشیه‌های پرسپولیس دارد، عنوان کرد: اگر به صحبت‌های ابتدایی من دقت کرده باشید، گفتم که هر کسی به مقررات فیفا احترام بگذارد، دیگر مشکلی ایجاد نمی‌شود. وقتی فیفا می‌گوید در فلان روز بازی‌های ملی برگزار می‌شود، ما هم باید این مسئله را رعایت کنیم. بنده مطمئنم در هیچ کشوری از این مشکلات به وجود نمی‌آید.

رحیمی افزود: شما نگاه کنید در اروپا یک تیم ممکن است در یک هفته سه بازی برگزار کند و این مسئله مشکل‌ساز نمی‌شود. قوانین و مقررات فیفا کار ما را راحت کرده اما متاسفانه هر کسی با این مقررات سلیقه‌ای عمل می‌کند و در آن دست می‌برد که نتیجه‌اش اینی می‌شود که هست.

به والله فیفا کار را راحت کرده است،‌ قوانین فیفا و AFC همه چیز را مشخص کرده و اگر رعایت شود مشکلی رخ نمی‌دهد. بدون شک بی‌نظمی باعث می‌شود تمام این سؤال‌ها پیش بیاید.

وی یادآور شد: من وقتی آمدم گفتم به هیچ وجه با آبروی خودم بازی نمی‌کنم ما تمام قراردادهای‌مان باید واضح باشد و درآمدهای‌مان را به خزانه‌داری اعلام کنیم. بنابراین فکر می‌کنم اینکه نظم را رعایت کنیم بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

فیفا کار را راحت کرده است

در ادامه نشست خبری خبرنگاری در مورد اینکه رحیمی چه تدابیری را مدنظر دارد تا به گفته این خبرنگار مانند فصل گذشته که یک امتیاز از پرسپولیس کسر شد و حق این تیم خرده شده این اتفاق نیفتاد، عنوان کرد: همانطور که گفتم احترام به قوانین و مقررات فیفا باعث می‌شود که مشکلی ایجاد نشود. نقض این قوانین مشکل‌ساز می‌شود و باید به آنها احترام بگذاریم. اگر به شرح وظایف تعریف شده احترام بگذاریم مطمئناً مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی در مورد اینکه برای عقد قرارداد با ملی‌پوشانی که به جام جهانی می‌روند چه برنامه‌ای دارد، گفت: ما با خیلی از افرادی که دایی مدنظرش بود، وارد مذاکره شده‌ایم و تا چند روز دیگر اسامی افرادی که با آنها قرارداد می‌بندیم را اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین در پاسخ به این پرسش که کریم باقری در این تیم می‌ماند یا نه، گفت: چرا نماند؟!

رحیمی گفت: تاکنون با علی دایی جلسات زیادی داشته‌ایم. گاهی می‌گویند که ما با هم جلسه محرمانه داشته‌ایم. به هر حال او سرمربی تیم من است و باید بدانیم که خواسته‌های او چیست و فضایی را ایجاد کنیم که تمام فکر و ذکر او روی مسائل فنی باشد تا به کار اصلی‌اش برسد.

قول قهرمانی نداده ام

وی در مورد اینکه آیا برای دایی شرط و شروطی مانند اینکه از او قول قهرمانی بگیرند، گذاشته‌اند یا خیر، گفت: پیش از این هم گفتم من حتی برای تدارکات تیم نیز شرط نمی‌گذارم. در مورد قهرمانی هم باید بگویم که چه کسی فکر می‌کرد تیم‌هایی مانند بارسلونا و رئال مادرید از تیم‌های ته جدولی شکست بخورند و در نهایت اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا شود. سعی ما این است که عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم پاسخگوی هواداران باشیم. دایی و رحیمی شرح وظایف مشخصی دارند و باید براساس آن پیش برویم. اگر من براساس چیزی که به عنوان شرح وظایفم به من ابلاغ شده عمل کنم و به آن احترام بگذارم مشکلی ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه چرا اسپانسر باشگاه پرسپولیس در شرایطی انتخاب شده که در روزنامه‌های کثیرالانتشار این موضوع آگهی نشده است، خاطرنشان کرد: این مسائل مربوط به بخش حقوقی باشگاه است و من نمی‌تواند در مورد آن اظهارنظر کنم. به نوعی من فقط پول را می‌گیرم اما باید بگویم اگر اسپانسر ما در فوتبال موفق شود به نفع ورزش کشور است و برای اولین بار است که چنین قراردادی امضا می‌شود اما اگر موفق نشود به ضرر ماست. اسپانسر باشگاه کار خود را بلد است و با طرح‌هایی که به من ارائه داده مطمئنم می‌تواند خیلی بیشتر از اینها به پرسپولیس کمک کند.

رحیمی درباره اینکه آیا قرارداد علی دایی و دیگر بازیکنان پرسپولیس از نظر مالی تعدیل خواهد شد، گفت: آنهایی که با ما یک ساله قرارداد دارند باید دور میز مذاکره بنشینند و با هم توافق کنیم اما آنهایی که قرارداد دوساله و یا بیشتر دارند ما به این قراردادها احترام می‌گذاریم. باید تأکید کنم بنده تا امروز به هیچ وجه در خصوص قرارداد علی دایی صحبت نکردم، چون قراردادی که بین او و رویانیان امضا شده فیفا پسند است و برای ما معتبر.

به نسیت بودجه مان یار می گیریم

وی در واکنش به صحبت یک خبرنگار مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان با انتخاب اسپانسر برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تخلف کرده و آیا این اسپانسر قرار است از طریق فوتبالی (فروش پیراهن، منسوجات و ...) به پول برسد، تأکید کرد: ما برای یک سال برندمان را به این اسپانسر واگذار کردیم. شما فکر می‌کنید اسپانسر پرسپولیس از راهی غیر از فوتبالی درآمد کسب می‌کند؟ شما باید بدانید به چه چیزی تخلف می‌گویند. ما در اختیار اسپانسرمان پیراهن، تبلیغات روی آن، همچنین تبلیغات روی شورت ورزشی، کفش و... گذاشتیم و حامی مالی از این راه کسب درآمد می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که «با توجه به اینکه وزارت ورزش، روی شفاف‌سازی قراردادها و کاهش مبالغ آن تاکید دارد، باشگاه رسپولیس در این زمینه چه برنامه‌هایی را دارد؟»، گفت: قطعاً قراردادهایی جدید نسبت به بودجه‌مان می‌بندیم.

وی همچنین درباره چهار بازیکنی که پیش از نشست خبری با آنها صحبت کرده بود، گفت: ما با بیش از چهار بازیکن صحبت کرده‌ایم اما تا وقتی که مذاکرات‌مان نهایی نشود از صحبت در مورد این موضوع خودداری می‌کنم.

کسی را بلاتکلیف نمی گذاریم

رحیمی در مورد اینکه لیست مازاد بازیکنان را چه زمانی اعلام می‌کند، گفت: مطمئن باشید که هیچ کدام از بازیکنانی که می‌خواهند در پرسپولیس بمانند و یا از این تیم بروند، بلاتکلیف نمی‌مانند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد پول‌هایی که از سمت ستاد سوخت و خودروهایی که به جای قرارداد از طرف یکی از اسپانسرها به بازیکنان داده شده بود،‌ گفت: من براساس اسناد و مدارکی که در باشگاه وجود دارد، صحبت می‌کنم و اینکه پولی غیر از این حوزه رد و بدل شده است را نمی‌دانم.

وی همچنین مذاکره بعضی از اعضای هیئت مدیره با بازیکنان را رد کرد و گفت: رحیمی مدیرعامل است، دایی به من اسم می‌دهد و من مذاکره می‌کنم. در باشگاه ما یک دایی، دو رحیمی و سه تیم بسته.

رحیمی با بیان این مطلب که من در مورد اتفاقاتی که پس از ابلاغ من صورت می‌گیرد صحبت می‌کنم و با اتفاقات گذشته کاری ندارم، ورود به برخی از مسائل پیش از باشگاه را رد کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها