علی زرافشان گفت: برای توازن رشتههای تحصیلی در دوره متوسطه در سال تحصیلی آینده دانش آموزان بیشتر به رشته فنی حرفهای، کار و دانش و علوم ریاضی هدایت میشوند.
وی افزود: در حال حاضر نیمی از دانش آموزان پایه های دوم و سوم متوسطه در رشته علوم تجربی تحصیل میکنند که با توجه به ظرفیت محدود پذیرش دیپلم های رشتههای علوم تجربی در دانشگاهها مشکلاتی برای دیپلم های علوم تجربی ایجاد شده است.
زرافشان گفت: در پایان برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش موظف است 46 درصد از دانشآموزان پایه دوم و سوم متوسطه را در شاخه فنی حرفهای و کار و دانش جذب کند و این کار در دستور کار است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه رشتههای فنی و حرفهای مستلزم توسعه و تجهیز هنرستانها و بکارگیری نیروهای خلاق و کارآمد برای آموزش هنرجویان است که این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
زرافشان گفت: آموزش و پرورش باید به سمت فرهنگ سازی توسعه رشتههای فنی و حرفه ای برود تا گرایش دانشآموزان برای ورود به هنرستانها افزایش یافته و اهداف برنامه پنجم توسعه محقق شود.(شبکه خبر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد