نظر رهبر انقلاب درباره کتاب «همپای صاعقه» و «گردان نهم»:

انسان با خواندن «گردان نهم» به معجزه انقلاب پی می‌برد

سردار کارگر: متاسفانه تاکنون دفاع مقدس مردانه روایت شده است

تاریخ جامع دفاع مقدس تدوین می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تدوین کتاب تاریخ جامع دفاع مقدس و تدریس ارزش‌های این دوران پرافتخار در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و از غالب شدن روایت مردانه از جنگ تحمیلی و کم‌توجهی به نقش زنان انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۷۴۵۳۵

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر که برای تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر به جمع خبرنگاران آمده بود، گفت: در حال تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس هستیم و علاوه بر این برای این‌که مردم و بخصوص جوانان بدانند دشمن تا چه حد وارد خاک کشورمان شده بود به‌دنبال نقطه‌گذاری موقعیت نفوذ ارتش بعث عراق در برخی از مناطق هستیم. رئیس ستاد بزرگداشت سوم خرداد، در بخش دیگری از سخنانش از این‌که تاکنون دفاع مقدس مردانه روایت شده است، ابراز تاسف کرد و گفت: نوشتن از بانوان والامقام دوران دفاع مقدس خودش یک توفیق است. باید یادآور شوم همواره بهترین کتاب‌ها مانند «دا»، «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» و فیلم‌هایی همچون «شیار 143» از سوی بانوان نوشته یا ساخته شده است.

کارگر افزود: امروزه پرفروش‌ترین کتاب‌ها در تاریخ ایران به دفاع مقدس اختصاص دارد، اما مشکل موجود در این زمینه بهره‌مند نشدن از مؤلفه هنر در بیان آن است.

علاوه بر این، برای نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس باید از مهدهای کودک آغاز کنیم؛ این کار هم‌اکنون با هماهنگی میان بنیاد حفظ آثار و بهزیستی عملی شده است و در قالب کتاب‌های شعر قرار است به آن پرداخته شود. همچنین در نظر داریم دفاع مقدس به عنوان کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان تدریس شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها