در حراجی بهاره دو سالن کریستی و ساتبی که به مدت دو هفته در شهر نیویورک برگزار شد، سالن ساتبی با مجموع فروش 364 میلیون دلار در بخش هنرهای معاصر رکود زد.
کد خبر: ۶۷۴۱۷۹
هنر معاصر در ساتبی رکورد زد

حراجی ساتبی اعلام کرد: هر یک از آثار هنرمندانی چون «اندی وارهول»، «گرهارد ریختر» و «جفری کونز» با قیمتی بیش از 25 میلیون دلار‌ قیمت پیش‌بینی‌شده به فروش رفتند و به این ترتیب حجم کلی فروش بخش هنرهای معاصر این سالن به 364 میلیون دلار و بالاترین میزان فروش رسید.

در پایان دو هفته رقابت، دو سالن ساتبی و کریستی شاهد نتایج متفاوتی بودند.

فروش کلی ساتبی با اختلاف بسیار زیادی از فروش روز سه‌شنبه سالن کریستی در رتبه دوم قرار گرفت.

کریستی روز سه‌شنبه با مجموع 745 میلیون دلار بالاترین میزان فروش را در بخش آثار هنری به خود اختصاص داد.

الکس روتر، مسئول بخش هنرهای معاصر حراجی ساتبی، با اشاره به اینکه امروز هم این حراجی به صورت جدی به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: همانگونه که پیش‌بینی کرده بودیم، فروش کل این حراجی بین 337 تا 474 میلیون دلار بود.

روتر افزود: بازار جهانی بازار بسیار قدرتمندی است. در این دو حراجی نیز از 37 کشور حضور داشتند و رقابت میان کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین بسیار جدی بود.

مجموعه آثار «اندی وارهول» با عنوان شش تابلو شخصی این هنرمند که کمی پیش از مرگش ترسیم شده بودند و تا کنون در هیچ حراجی‌ دیگری عرضه نشده‌ بودند، با مبلغ 30.1 میلیون دلار بالاترین قیمت را به خود اختصاص دادند.

تابلو «بلاو» گرهارد ریختر هنرمند آلمانی نیز به مبلغ 28.7 میلیون دلار و اثر حجمی جفری کونز 28.2 میلیون دلار فروخته شدند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها