معاون آموزشی دانشگاه آزاد، جزئیات بخشنامه ترم تابستانی این دانشگاه را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۹۴
شرایط جدید ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، این دوره برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می​شود.

حسین غریبی در این باره گفت: مدت زمان ترم تابستانی بدون احتساب زمان ثبت نام، امتحانات و اعلام نمرات امتحانی هشت هفته است و تقویم تحصیلی تمام ترم​های تحصیلی دو هفته قبل از شروع ثبت نام ترم اول، توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی آموزشی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، تعداد مجاز واحدهای درسی قابل ارائه در دوره تابستان برای دوره​های کاردانی و کارشناسی حداکثر 10 واحد و برای دوره کارشناسی ارشد تا شش واحد و دکتری تا چهار واحد است که مشروطی در ترم تابستان جزء تعداد مشروطی​های تحصیلی به شمار نمی​آید.

غریبی با اشاره به یک تبصره در این زمینه، اظهار داشت: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی با اخذ 12 واحد درسی در دوره تابستان دانش آموخته می​شوند همچنین دانشجویان دارای معدل بالاتر از 17، می توانند در این دوره تا 12 واحد درسی اخذ کنند.

وی همچنین تاکید کرد که در ترم تابستانی بر خلاف سال​های پیشین واحدهای تخصصی هم ارائه می​شود.

معاون آموزشی دانشگاه در خصوص ساعات هر واحد دروس نظری و عملی در ترم تابستان، گفت: ساعات واحدهای نظری و عملی همانند میزان ساعات آن دروس در نیمسال​های اول و دوم هر سال تحصیلی است.

وی در خصوص میزان شهریه در ترم تابستان، گفت: اخذ شهریه ثابت از دانشجویان در دوره تابستان نصف ترم​های اول و دوم است، به این شکل که شهریه ثابت در ازای اخذ شش واحد درسی و کمتر، نصف شهریه ثابت و در صورت اخذ بیش از 6 واحد تا حداکثر 12 واحد، دو سوم شهریه ثابت به همراه شهریه واحدهای انتخابی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه تمامی واحدها و مراکز آموزشی باید از سال تحصیلی 94-93 تقویم تحصیلی جدید را همراه با دوره تابستان اجرا کنند، عنوان کرد: در این دوره هیچ گونه محدودیتی برای مهمانی دانشجویان وجود ندارد و دانشجویان واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی می​توانند در ترم تابستان در هر واحدی که درس مورد نظرشان ارائه می​شود با معرفی واحد مبدا ثبت نام کنند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد، برای تابستان 93 استثنائا برگزاری دوره تابستان برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف هشت واحد برای واحدهای بسیار بزرگ و جامع الزامی است و سایر واحدها، همانند گذشته برابر آیین نامه، می​توانند مجری دوره تابستان باشند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
بعضی ها كمر همت رو بستن برای پایین آوردن كیفیت آموزشی . نمیدونم با داشتن اینهمه دكترا و ارشد در رشته های مختلف و اینهمه مقاله چرا وضع اقتصاد كشور این است كه با یك شایعه یا یك اس ام اس به هم میریزد .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۱
سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد...استان فارس هستم.خواستم بدونم آیا این دانشگاه موظف به ارائه ترم تابستان به 10 واحد هست یا نیست؟
بعد خواستم بدونم باید شكایت خودمو از این دانشگاه در موضوع اینكه این واحد مربوطه هیچ دروس تخصصی در تابستان در رشته كامپیوتر ارائه نمی دهد ؛باید شكایت خودمو به گوش كی بروسونم؟
ما دانشجو های از كجا بتونیم این ظلمی كه دانشگاه آزاد ... به ما وارد میكنه پیگیری و شكایت كنیم؟
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
میخام بدونم این چه وضعیه كه مدیر گروه برق دانشگاه ازاد ... میگه ما خسته شدیم واسه همین تابستون نمیخایم ارایه بدیم.اخه ما دردمونو به كی بگیم
حاج علی الماسچی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
حبیب اله راهدار : پسرم تو تعطیلات رو اینجوری نوشتی (تعتیلات) بعد ارشد میخونی؟؟ برو بشین همون كلاس اول
مهرداد مقدم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۱
۰
*** بچه ها من ارشد برق قدرتم، خواهش میكنم اگه كسی میدونه تابستون كدوم دانشگاه از دروسمون ارائه میشه بهم بگه. چند روزه هی تو اینترنت میگردمو تلفن میزنم.
فقط شش واحدم مونده بجز پایان نامه و سمینار، نمیخوام ترم بعد همه رو باهم بردارم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۱
۱
با سلام
مطلبی كه در خبر نوشته شده به آن صورت اجرا نمی شود و واقعیت اجرایی این است :
در تابستان 93 حداكثر 8 واحد
در تابستان 94 حداكثر 10 واحد ( برای فارق التحصیلان 12 واحد )
لطفا از آقای غریبی پیگیری كنید كه چرا ایشون یه حرفی میزنه ولی دانشگاه ها هر كاری كه دوست دان انجام میدن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
در آخر نفهمیدیم چند واحد باید برداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
abmiwe
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
۰
۱
خوب یك ترم كامل كنن...اگه مثلا ۲۰ واحد بدن خیلی ها حاضرن شهریه كامل كه هیچی دو برابرش رو پرداخت كنن كه تموم كنن و برن سراغ ارشد !!!
من شخصا اگه تابستون ۱۲ تا بگیرم ترم مهر ۹ واحد برام میمونه كه معرفی به استاد هم نمیدن !!

نیازمندی ها