560 میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وقوع سرمای شدید و زود هنگام در این استان مهم ترین علت سرمازدگی درختان می باشد, گفت: مجموع خسارات سرمازدگی به محصولات این استان ۵۶۰ میلیارد ریال می باشد .
کد خبر: ۶۷۳۹۳۹
560 میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا دانش با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی باغات تاکنون در حدود 560 میلیارد ریال بوده است, اظهار کرد: از این میزان مبلغ 300 میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی زمستانه درختان بوده که به هنگام تشکیل جوانه گل در زمستان به وقوع پیوسته است و 260 میلیارد ریال دیگر مربوط به سرمازدگی بهاره بوده که در فروردین ماه امسال رخ داده است .

وی با بیان اینکه وقوع سرمای شدید و یخبندان و دمای 30- درجه سانتی‌گراد مهم ترین دلیل سهم سرمازدگی زمستانه نسبت به سرمازدگی بهاره بوده است, گفت: بیشترین این خسارات به درختان بادام ارقام مامایی، سفید و سنگی و درختان زردآلو وارد شده می باشد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دیرگل بودن بادام رقم مامایی یک نقص برای این رقم بادام محسوب می شود و سبب سرمازدگی گل‌ها در بهار می‌شود, تصریح کرد: به تازگی ارقام جدیدی با نام شاهرود 7 و شاهرود 12 نیز مورد کشت و کار قرار گرفته است که مشکل رقم مامایی را ندارد .

دانش خاطر نشان کرد: با کاشت ارقام مقاوم درختان میوه می‌توان سالانه تا حدودی از خسارات سرمازدگی جلوگیری به‌عمل آورد . (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها