کشتی فرنگی جام جهانی 2014 تهران

ایران برای روسیه خط و نشان کشید

ایران ، آذربایجان را 8-0 بدرقه کرد

سعید عبدولی تماشاگران را به وجد آورد

ستاره مسابقه اول تیم ملی کشتی فرنگی ایران در برابر تیم آدربایجان کسی نبود جز سعید عبدولی دلاور خوزستانی که با قدرت تمام حریف خود را با امتیاز عالی شکست داد تا طرفدران کشنی را در سالن شهدای هفتم تیر به وجد آورد .
کد خبر: ۶۷۳۸۳۰
سعید عبدولی تماشاگران را به وجد آورد

به گزارش جام جم ورزشی ؛ رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز در سالن پیر پایتخت (هفتم تیر ) آغاز شد و طی آن تیم ملی در نخستین دیدار خود با برتری کامل بر تیم جمهوری آذربایجان فائق آمد .
در این مسابقه که به نوعی فینال گروه دوم برای سرگروهی به حساب می آمد،شاگردان ناصر نوربخش سرمربی تیم ملی با قدرت و توفانی آغاز کردند تا نشان دهند که می خواهند مسیر فینال را با ارایه مبارزاتی زیبا برای هود هموار کنند .
حمید سوریان در نخستین مبارزه هر چند با یک کشتی گیر پر قدرت و بد افت مبارزه میکرد ، اما آنقدر به زیر کتف حریفش زد تا داوران را مجاب به دادن اخطار به حریف و کسب یک امتیاز کند . اما سوریان در خاک به تدکر داوران توجه نکرد تا یک امتیاز را به حریف بدهد . در ادامه این مبارزه و در شرایطی که حریف پر زور آذربایجانی تلاش داشت از سوریان امتیاز بگیرد ٰ تلاش اش به در بسته خورد تا سوریان به سختی در شرایط 1-1 و با اخطار کمتر صاحب پیروزی شود . هر چندکشتی گیر آذربایجانی اعتقاد داشت که نباید در مقابل سوریان بازنده می شد اما داوران به اعتراض مربیان حریف که ایرانی نیز هستند توجه نکردند تا چراغ اول پیروزی به نام ایران روشن شود . در مبارزه دوم امید نوروزی با باراندازهای خود حریف ادربایجانی را به تسلیم وا داشت تا نوبت به سعید عبدولی برسد . دلاوری که مرد و مردانه می جنگد و قدمی پا پس نمی کشد . عبدولی پس از آنکه با زیر کتف زدن های خود داوران را متقاعد به دادن اخطار کم کاری به حریف کرد ؛ در خاک با کنده فرنگی و کندن حریف از تشک ، حریف را سر دست بلند کرد با بازدن او به پل از بالا صاحب پنج امتیاز شود . سعید یک بار دیگر در خاک همین کار را تکرار کرد هر چند که این بار داوران بر روی اعتراض مربیان آذربایجان به این فن عبدولی 2 امتیاز دادند اما قهرمان شایسته کشورمان در ادامه حریف را از تشک خارج کرد تا با کسب امتیاز هشتم صاحب امتیاز 8-0 عالی شود .


در سایر کشتی ها فرشاد علیزاده ، حبیب اله اخلاقی ، طالب نعمت پور، مهدی علیاری و بشیرباباجانزاده حریفان آذربایجانی خود را شکست دادند تا در مسابقه ای یک طرفه حریف را 8-0 بدرقه کنند .


در دیگر دیدار گروه یک از دور اول تیم ترکیه 5 بر 3 از سد آمریکا گذشت.


نتایج انفرادی این رقابت به شرح زیر است:


ایران 8 – آذربایجان صفر
59 کیلوگرم: حمید سوریان، برنده - طالح ممدوف (1- 1)
66 کیلوگرم: امید نوروزی، برنده - آزاد علی اف (7- 6)
71 کیلوگرم: سعید عبدولی، برنده - رستم علی اف (9- صفر)
75 کیلوگرم: فرشاد علیزاده، برنده - الوین مورسالیف (7-1)
80 کیلوگرم: حبیب اله اخلاقی، برنده- امین احمد اف (5- صفر)
85 کیلوگرم: طالب نعمت پور، برنده – شهریار ممدوف (3- 1)
98 کیلوگرم: مهدی علیاری، برنده - آراز حسن اف (2- صفر)
130 کیلوگرم: بشیر باباجان زاده، برنده- والرا رودریگوئز (2- صفر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها