سخنگوی دولت درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اطلاعات متقاضیان یارانه گفت: آنچه مردم در فرم های خوداظهار اعلام کرده اند با بانکهای مختلف چک خواهد شد و به دقت پس از بررسی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می شود.
کد خبر: ۶۷۳۴۷۷
اطلاعات یارانه ای مردم بررسی می شود

محمد باقر نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرده است که 90 درصد مردم در فرم های خود اظهاری درامد ماهانه خود را زیر یک میلیون تومان و 60 درصد مردم درآمد ماهانه خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کرده اند آیا این آمار را تایید می کنید یا نه گفت: اطلاعاتی که از سوی برخی اعلام می شود به نظر اطلاعات دست پنجمی از دوستان ما است، مرکز رسمی سازمان هدفمندی یارانه ها است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه باید مطالبی را که می تواند ایجاد تشنج کند تمام کنیم افزود: جا دارد اینجا از یکی از خبرگزاری ها گله کنم چون مطلب کذبی از سوی بنده اعلام کرده که من گفته ام گران شدن بنزین در دولت در حال مطالعه است.

وی افزود: قیمت بنزین 300 تومان اضافه شد و الان ما داریم کار را اجرا می کنیم، کجا و طبق چه قانونی دولت گران کردن بنزین را مطالعه می کند.

نوبخت با اشاره به اینکه بیش از 140 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و 57 میلیارد دلار به صورت ارزی طی 10 ماه آینده در کشور سرمایه گذاری خواهد شد، گفت: قطعا این سرمایه گذاری بر روی تولید اثر خواهد گذاشت و در این صورت می تواند مانع افزایش تورم شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستانها آغاز شد، گفت: از بین 8 اقدامی که باید در راستای اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت صورت می گرفت سه مورد اجرایی شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در ایام گذشته و بعد از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها بیش از 3 میلیون نفر از هموطنان عزیز به صورت رایگان دفتر بیمه خدمات درمانی دریافت کردند.

وی گفت: هر فردی که از مسیر نظام ارجاع به بیمارستانها مراجعه کند یا روستائیان عزیزی که به بیمارستانها مراجعه می کنند و یا افرادی که تحت پوشش کمیته امام و بهزیستی هستند فقط 5 درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کنند و برای سایر افراد هم فقط 10 درصد هزینه درمان قابل دریافت است.

نوبخت با اشاره به اینکه بیمارستانها موظف شده اند که کلیه خدمات درمانی مورد نیاز بیماران را بدون ارجاع بیماران به بیرون از بیمارستان ارائه دهند اضافه کرد: خود بیمارستانها در داخل خدمات لازم آزمایشگاهی و خرید تجهیزات را انجام می دهندو بیماران مجبور نیستند برای انجام یک عمل جراحی وسایل آن را از بیرون بیمارستان خریداری کنند، این کار باعث شد ظرف هفته های گذشته 40 تا 70 درصد از تجهیزات پزشکی ارزان شود، زیرا دست واسطه ها کوتاه شده و خود بیمارستانها به صورت متمرکز این کار را انجام می دهند.

وی گفت: برای اینکه این اقدامات به درستی صورت گیرد یک نهاد نظارتی تعریف شد که در همه بیمارستانها بر حسن اجرای کار نظارت داشته باشد. البته در خود بیمارستانها واحد بستری و ترخیص هم بر کار نظارت می کند.

سخنگوی دولت افزود: اگر کسی غیر از این مواردی که بیان شد و برای آن اعتبارات لازم تخصیص یافت به مشکلی برخوردند حتما با شماره تلفن 1590 و یا پیامک 20001590 تماس گرفته و مطالب خود را منعکس کنند، وزارت بهداشت تمهیدات لازم را فراهم کرده تا در آینده نزدیک هر 15 روز یک بار یکی از خدمات اعلام شده را به این خدمات اضافه کند و خبرهای خوشی را در اختیار مردم عزیزمان قرار دهد.

وی در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی درباره دعوت از رئیس جمهور برای سفر به عربستان و نیز سفر به کشور چین خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا هم نظر رئیس جمهور درباره نوع رابطه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان بویژه کشور عربستان اعلام شد، قصد و اراده بر گسترش روابط است.

سخنگوی دولت فزود: عربستان از کشورهای همسایه است که حسن همجواری و تحکیم روابط با آن به نفع منطقه خواهد بود این اراده در دولت وجود دارد که رابطه با عربستان در جهت تامین منافع دو کشور و ثبات منطقه گسترش یابد، توضیحات بیشتر در این باره را هم وزارت امور خارجه در صورت لزوم اعلام خواهد کرد.

نوبخت درباره سفر چین گفت: طی توافقاتی که قبلا در زمینه همکاری های اقتصادی داشته ایم برای بسط و گسترش این تفاهمات ، سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین گفت: در جهت تنویر افکار عمومی و جایگاه نظارتی خود در قانون اساسی وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات مامور شدند اطلاعات لازم را در این خصوص پس از تحقیق در اختیار دولت قرار دهند، بعد از اینکه اطلاعات لازم را از مرجع دیگری دریافت کنیم به اطلاع مردم خواهیم رساند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
دیروز ما رفتیم بیمارستان یك ازمایش خون از ماگرفتنن. فكر كنم شما اشتباه می كنید می گویید 10 درصد را مریض پرداخت می كند..
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
بیایید منطقی فكر كنیم كه این كار از بیخ وبن غلط است، باید از مدیران
كار دان استفاده كنیم
y
Germany
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
پس قبول دارید آنطور كه باید با مردم صادق نیستید . چون تا چند روز پیش میگفتید اطلاعات بررسی نمیشه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
از دولت محترم انتظار می رود درآمد های مردم در فرم خوداظهاری را راستی آزمایی نموده و متخلفین را مطابق قانون جریمه و از پرداخت یارانه به این افراد خودداری نماید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
آقای عزیز چ جوریه شما همه چی رو میگید ولی از ویرایش اطلاعات چیزی نمیگید؟
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
ایا اكثر مردم در فرم خود اظهاری دروغ گفته اند ؟ پس كی مسلمان و راست گوست ؟
سعید
United States
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
آقای نوبخت دولت امید را برای مردم ناامید نكنید وقت اصلاح و ویرایش اطلاعات را اعلان فرمائید ؟ شما كه برنامه ریز هستید جای تعجب داره كه اهمیتی به اصلاح اطلاعات ندارید ! لطفاً زمان ویرایش را اعلان فرمائید. منشكرم
mehran
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
۰
۰
جناب آقای نوبخت من شخصا میدانم شما شخص انسانی هستید ولی این زشت است كه هر روز برای گرفتن یارانه های مردم نقشه بكشید دولت 1001 ترفند و نقشه برای افزایش درآمد یا كارآیی دارد مگر افزایش 40 درصدی قبوض یا افزایش نرخ بنزین دولت را پولدار نكرد توجه كن در سال 3600 میلیارد تومان دولت شما یارانه میپردازید ما 5000000 وسیله نقلیه در ایران داریم اگر حساب كنیم روزی 4 لیتر بنزین مصرف میكند میشود روزانه 20000000 لیتر بنزین ضربدر 1000 تومان میشود روزانه 20000000000 تومان در 365 كن میشود
730 میلیارد تومان دولت روزانه دومیلیون بشكه نفت خام صادر میكند ضربدر 100 دلار میشود روزانه 200 میلیون دلار یعنی ماهیانه 6 میلیارد دلار ضربدر 3000 تومان هر دلار میشود 18000 میلیارد تومان این رقم پنج برابر یارانه ای هست كه شما به مردم میپردازید تازه شما كلی درآمد درآید فروش آب ، برق ، گاز ، مخابرات فروش بلیط هواپیما ، درآمد حج ، صادرات مس ، صادرات محصولات كشاورزی ، مالیات ، سنگهای قیمتی ، طلا ، فروش خودرو ، درآمد بانكها ، و 1001 درآمد دیگر .
ما میدانیم درآمد دولت بالاست بقیه پولهای دولت را چكار میكنید ؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
۰
۰
پرداخت یارانه به همه متقاضیان بدون بررسی با عدالت اجتماعی منافات دارد: با سلام اینجانب فرهنگی بازنشسته از استان گلستان وبا 5 نفر تحت تكفل علیرغم نیاز مالی مبرم به درخواست دولت محترم لبیك گفته و برای مصالح ملی از ثبت نام دریافت یارانه نقدی خودداری كرده ام.لذا پرداخت یارانه نقدی به تمامی ثبت نام كنندگان پذیرفتنی نیست.امیدوارم دولت با در نظر داشتن حدود مصلحت اندیشی به قانون عمل كرده و صرفا در راستای منافع ملی قدم بردارد تا انصراف دهندگان از همكاری با دولت پشیمان نباشند.و اگر قرار است كسی حتی با دادن اطلاعات غلط هم جریمه نشود و یارانه به همه ثبت نام كنندگان تعلق بگیرد پس چرا ما انصراف داده ایم؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها