سرمربی فصل گذشته ملوان گفت: با مدیران تراکتورسازی مذاکره کرده‌ام و از سکوهای داغ ورزشگاه تبریز استقبال می‌کنم.
کد خبر: ۶۷۳۲۳۶
اسکوچیچ: تراکتورسازی می‌تواند مثل بیلبائوی اسپانیا باشد

دراگان اسکوچیچ یکی از معدود مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران است که توانسته در اولین فصل حضورش کارنامه قابل قبولی داشته باشد. اسکوچیچ فصل پیش توانست تیم جوان ملوان را که با بودجه محدودی بسته شده بود، به مقام هفتم لیگ برتر برساند.

این مربی کروات این روزها مشغول بررسی پیشنهادهایی است که برای فصل آینده به او شده است. خبر مذاکره دراگان با تیم تراکتورسازی انگیزه ای شد تا خبرگزاری فارس با وی صحبت کند.

** مذاکره شما با تراکتورسازی تا چه حد جدی است؟

مدیران تراکتورسازی تصمیم گرفته‌اند در فضایی آرام و به دور از جنجال‌های رسانه‌ای، سرنوشت آینده تیم خود را رقم بزنند. مذاکرات مدیران تراکتور با من صحت دارد. هر دو طرف شرایط و مسائل‌مان را مطرح کردیم اما هنوز مدیران تراکتور تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند.

**گویا تراکتور گزینه‌های دیگری نیز دارد. برنامه ویژه شما برای هدایت این تیم پرطرفدار چیست؟

همانطور که اشاره کردید، ویژگی بزرگ تراکتورسازی طرفداران متعصب آن است. به نظر من این بزرگترین سرمایه تراکتورسازی است و سال گذشته هیچ تیمی به اندازه تراکتور تماشاگر نداشت. من فکر می‌کنم تراکتور باید به تدریج الگویی مانند بیلبائو را پیاده کند و در 5 سال آینده صاحب تیمی کاملاً بومی باشد که تقریباً تمام بازیکنان آن را آذری‌ها تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف، نیاز به یک برنامه 5 ساله است که در آن با تکیه بر آکادمی باشگاه تراکتور، خود این باشگاه منبع تولید بازیکن شود و دیگر نیازی نباشد که نگران بازار نقل و انتقالات باشد. به نظر من می‌توان از همین امسال 5 بازیکن آذری به ترکیب تیم اضافه کرد و در سال‌های آینده هم همین روند را ادامه داد.

**امسال تراکتور با وجود اینکه قهرمان جام حذفی شد، ولی در لیگ موفقیت چندانی نداشت. فکر می‌کنید این تیم نیاز به جذب ستارگان متعدد دارد؟

تا وقتی با یک تیم تمرین نکنید نمی‌توانید درباره کیفیت بازیکنان آن اظهار نظر کنید. به عنوان یک مربی شاغل در لیگ ایران، فکر می‌کنم تراکتور از لحاظ بضاعت نیروهای انسانی در وضعیت بدی نیست. ضمن اینکه برای موفقیت نباید الزاماً چندین ستاره گرانقیمت داشت و برای تقویت این تیم حتی می‌توان نگاهی دقیق به بازیکنان آینده دار لیگ دسته یک داشت.

**تراکتور یک تیم پرطرفدار است و فشار روی سکوها گاهی مربیان را تحت تاثیر قرار می دهد. نگران انتقادات احتمالی تماشاگران نیستید؟

من آدم ماجراجویی هستم و قبلاً هم آن را اثبات کرده‌ام. وقتی از تیم النصر بیرون آمدم به راحتی می‌توانستم در باشگاه‌های حوزه خلیج فارس، کارم را با شرایط مالی بهتر ادامه بدهم. اما وقتی پیشنهاد ملوان مطرح شد، ترجیح دادم ماجراجویی تازه‌ای داشته باشم و به فوتبالی بیایم که تماشاگران متعصبی روی سکوها دارد. انگیزه حضور من در فوتبال ایران، تماشاگران پرتعداد آن در مقایسه با لیگ‌های عربی است و طبیعی است که از سکوهای داغ ورزشگاه تبریز استقبال می‌کنم. تراکتور سال گذشته پرتماشاگرترین تیم لیگ قهرمانان آسیا بوده و به نظرم حضور روی نیمکت این تیم، هیجان انگیز است.

**حتما می‌دانید که تونی در تبریز بسیار محبوب است. این محبوبیت مربی سابق، برای مربی بعدی تراکتور ترسناک نیست؟

مردم بی‌جهت به کسی علاقه مند نمی‌شوند. تونی مربی شناخته شده‌ای است و کارش را در تبریز خوب انجام داده. من حس مردم را به او درک می‌کنم، زیرا حس می‌کنم مردم انزلی احساس مشابهی به من داشتند. بنابراین تونی هرجا که هست، برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به اندازه انرژی‌اش در کنار زمین فوتبال، بدرخشد.

**خیلی از تیم‌های لیگ برتری، مربیان خود را مشخص کرده‌اند اما برای تراکتور این اتفاق نیافتاده و مردم نگران هستند.

به هر حال این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد. شاید این تاخیر به این دلیل است که آن ها را بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند. در برخوردی که با آقای نظمی داشتم، او را یک انسان فهمیده و صاحب فکر و برنامه دیدم. در هر حال فراموش نکنید که او هم می‌داند چه حساسیت‌های زیادی روی تراکتور وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تورك
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
۰
۰
اسكوچیچ

ما
اونو
نمیخوایم
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
۰
۰
اگر رقم قرارداد چرب باشد ترختور بارسلونا هم میشود!!!

نیازمندی ها