طراح فیلم من ناصر حجازی هستم، گفت: جلوی صدور مجوز اعم از پروانه نمایش و پخش و پروانه مالکیت گرفته شده تا همه ادعاها درباره این فیلم مشخص شود.
کد خبر: ۶۷۳۱۷۴
دلایل توقف فیلم زندگینامه مرحوم ناصر حجازی از زبان طراح فیلم

سایت جام جم ورزشی - پس از صحبت های امیر رفیعی بعنوان طرف قرارداد با سرمایه گذار و خانواده ناصر حجازی و سعید بشیری به عنوان مدیر تولید در فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» مبنی بر عدم صدور مجوز جهت نمایش و پخش فیلم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید بشیری و امید محمد نژاد در مصاحبه های خود، حرف های رفیعی را شایعه عنوان کردند.

رفیعی در این ارتباط گفت: مدیرتولید و محمد نژاد در جایگاهی نیستند که بخواهم پاسخ آنها را بدهم به خصوص که در این فیلم بر طبق قرارداد اینجانب با مدیرتولید آنها به لحاظ حقوقی و قانونی در استخدام من بوده و هستند که قرارداد با مفاد آن را در صورت لزوم منتشر خواهم کرد اما جهت روشن شدن اذهان عمومی بهتر است تا توضیحاتی را عنوان کنم.

وی ادامه داد: بر اساس طرحی پیرامون بررسی علل محبوبیت ناصر حجازی، مردی که به پاکی و صداقت شهره خاص و عام است، قراردادی را با خانواده ناصر حجازی در راستای ساخت فیلمی مستند و سرمایه گذار فیلم و در نهایت شخصی جهت امور تولید فیلم منعقدکردم که متاسفانه مدیرتولید به مفادی از قرارداد پایبند نبود و تخلفاتی را داشت که یکی از آنها معرفی خود بعنوان تهیه کننده به وزارت ارشاد بوده است در حالیکه در قرارداد نامی از وی بعنوان تهیه کننده برده نشده و مجوزی نیز برای ایشان از سوی اینجانب صادر نگردید.

وی افزود: وی فقط موظف بوده تا در قبال دریافت مبلغی مشخص، مدیریت امور تولید فیلم را انجام دهد که در این مهم نیز مانند بعضی از مفاد قرارداد کوتاهی هایی داشته است که اوایل هفته به همراه یکی از اعضای انجمن مستند سازان سینمای ایران (خانه سینما) با مراجعه به وزارت ارشاد و ارائه اسناد و مدارک درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتم و بر این اساس جلوی صدور مجوز اعم از پروانه نمایش و پخش و پروانه مالکیت و ... گرفته شده است تا داوری های لازم صورت بگیرد و بی شک پس از داوری، اسناد و مدارک که شامل قرارداد ها و پرداختی ها است را منتشر خواهم کرد.

رفیعی ادامه داد:در این فیلم با وجود مشغله های کاری بسیار و به دلیل ارائه فیلمی ارزشمند به مردم ،کاری ماندگار را انجام دادم که مدیران اماکن،حاضرین در فیلم و ... شاهدان خوبی بر این ادعا هستند و البته در موارد ذکر شده آن دو نفر که نامشان در بالا ذکر شد بیشتر تماشاگران خوبی بودند، بخصوص کارگردان که از نوشتن حتی یک صفحه سناریو عاجز بود و تائید سناریو توسط من یکی دیگر از مفاد قرارداد است که هرگز رخ نداد. کارگردان بیشتر در نقش یک فیلمبردار , صدابردار و عکاس حضور داشت و در مواقعی که تصویر بردار اصلی حاضر می شد، وی با دوربین دوم فیلمبرداری می کرد که تصاویر موجود،گویای موارد مطروحه است.

رفیعی با اشاره به قرارداد خود با خانواده ناصر حجازی گفت : طبق یکی از بندهای قرارداد، خانواده باید تا پایان قرارداد به آن پایبند بوده و موضوع قرارداد را به فرد دیگری واگذار ننمایند که تا بدین لحظه نیز همکاریهای لازم را داشته اند.

رفیعی در خاتمه صحبت های خود با ابراز امیدواری از حل شدن مشکلات پیش آمده گفت : اگر در گذشته پیرامون مشکلات پیش آمده صحبتی نکردم، به دلیل نام ناصر حجازی بوده است که با تلاش مضاعف سعی کردم کاستیها را پوشش دهم تا کیفیت کار بالا باشد و اگر امروز این صحبتها و مسایل حقوقی و قانونی مطرح گردید، در راستای ارائه فیلمی در خور شان و نام بزرگ ناصر حجازی بوده است که با توجه به قراردادها، این مهم برعهده اینجانب است و امیدوارم خانواده حجازی که در طی تصویربرداری از آنها نهایت همکاری را داشتند، پس از پایان کار و دیدن فیلم، نظر مثبت خود را اعلام کنند تا دوستداران اسطوره ملی ایران، اثری ماندگار را از ایشان در خانه های خود به یادگار داشته باشند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها