دولت روسیه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای همه‌پرسی در شهرهای شرقی اوکراین را به رسمیت شناخت و تاکید کرد که به نتایج آن احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۶۷۲۹۸۱
روسیه جدایی شرق اوکراین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد به نظر مردم مناطق شرقی اوکراین احترام گذاشته و نتایج همه‌پرسی برگزار شده در این شهرها را به رسمیت می‌شناسد. کرملین تأکید کرده است که نتایج همه‌پرسی باید به صورتی مسالمت‌آمیز اجرایی شود.

مسئولان محلی دو منطقه «لوهانسک» و «دونتسک» دیروز برای استقلال از اوکراین، همه‌پرسی برگزار کردند، که در این همه‌پرسی اکثریت ساکنان این مناطق کمه غالبا روس‌تبار هستند، به جدایی از اوکراین رأی دادند. دولت موقت کی‌یف و کشورهای غربی به شدت از این همه‌پرسی انتقاد کرده و گفته‌اند نتایج آن را نمی‌پذیرند.

با این وجود، مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما در مسکو به اراده مردم مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» احترام می‌گذاریم و امیدواریم که نتایج همه‌پرسی به صورتی متمدنانه و به دور از خشونت و از طریق مذاکره، اجرایی شود.»

دو ماه قبل نیز شبه‌جزیره «کریمه» در همه‌پرسی مشابهی از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد. با این وجود استقلال‌طلبان «لوهانسک» و «دونتسک» اعلام کرده‌اند که فعلا بحث الحاق به روسیه مطرح نیست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها