رئیس کمیته انتخابات منطقه جدایی طلب موسوم به «جمهوری مردمی دونتسک» اوکراین از همه پرسی زودهنگام در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۳۳۰
آغاز همه پرسی استقلال در شرق اوکراین

به گزارش راشاتودی، پس از کشته شدن بیش از 20 نفر طی روز گذشته در این منطقه به دست افراطیون حامی نظام اوکراین و ارتش این کشور، ماکسیم لیاگین رئیس کمیته مرکزی انتخابات امروز گفت: دیروز در ماریوپل به دلیل نگرانی از تنش سیاسی در منطقه، همه پرسی آغاز شد و این به علت تحرک ارتش اوکراین در روز گذشته است.

وی اعلام کرد که همه پرسی قرار است روز 11 می (فردا، 21 اردیبهشت) آغاز شود اما در دو مرکز، این رای گیری به دلیل تنش های موجود، شروع شده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین از معارضان کی یف در شرق اوکراین خواسته بود این رفراندوم را متوقف کنند، اقدامی که همزمان با عقب نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین، در کاهش تنش موقت در منطقه تاثیرگذار بود.

اشاره لیاگین به کشته شدن ده ها معارض جدایی طلب در عملیات روز گذشته ارتش و نیروهای تندرو حامی دولت مستقر در کی یف است.

لیاگین افزود: سازمان دهندگان همه پرسی در استان دونتسک 3 میلیون و 198 هزار برگه اخذ رای به تعداد رای دهندگان چاپ کرده اند.

وی اشاره کرد که بیش از یک هزار و 500 کمیته انتخاباتی محلی آماده رای گیری است. درهای مراکز رای گیری قرار است ساعت 8 صبح به وقت اوکراین باز شود و تا ساعت 22 به کار ادامه خواهند داد. این در حالی است که به دلایل امنیتی، رفراندوم در شهر اسلاویانسک در تعداد ساعات کمتری برگزار می شود.

نتایج این همه پرسی در روزهای 12 و 13 می ( 22 و 23 اردیبهشت) منتشر خواهد شد.

جواد ارشادی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها