معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: با وجود آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، اکنون برنامه‌ای برای افزایش نرخ آب و برق بخش کشاورزی نداریم.
کد خبر: ۶۷۲۴۳۱

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از چهار رقم جدید زراعی در مزرعه نمونه غلات استان البرز، در جمع خبرنگاران افزود: اکنون هیچ مبلغی برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی در بخش کشاورزی در نظر گرفته نشده و قیمت‌ها طبق روال گذشته خواهد بود.

وی اظهار کرد: با تغییرات قیمت ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، در سال 93 معادل 5400 میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص یافته که بخش عمده آن به وزارت جهادکشاورزی تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با مسئولان وزارت صنعت، معدن و جهادکشاورزی در حال مذاکره هستیم تا به تناسب طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، سهم خود را از منابع درآمدی هدفمندی یارانه‌ها دریافت کنند.

نوبخت افزود: به طور قطع این مبلغ به تناسب ماموریت، طرح‌های ارائه شده و امکان جذب به وزارتخانه‌های مذکور متفاوت خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌‌جمهور همچنین درباره بازپسگیری ساختمان شیشه‌ای وزارت جهادکشاورزی نیز گفت: این ساختمان که در بلوار کشاورز تهران قرار دارد اکنون در اختیار دستگاه دیگری است که آن بخش نیز نیاز به توجه و حمایت دارد، اما بالاخره باید ساختمان شیشه‌ای وزارت جهادکشاورزی با تهاتر ساختمان دیگر به این وزارتخانه بازگردانده شود.وی تاکید کرد: دولت در تلاش است علاوه بر مشکل رفع منابع مالی بخش تحقیقات، جذب نیروی انسانی و بازپسگیری ساختمان شیشه‌ای جهادکشاورزی را نیز برطرف کند.

خروج از رکود، مهم‌ترین برنامه دولت در سال 93

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز گفت: در چهارمین سال برنامه پنجم اقتصادی، اهداف مهمی در دستور کار دولت قرار گرفته که خروج از رکود اقتصادی مهم‌ترین برنامه دولت در سال 93 است.

نوبخت افزود: بر این اساس با برنامه‌ریزی و تعیین بودجه، درصدد هستیم از رکود خارج و به تراز و رونق اقتصادی یک تا 3 درصدی مثبت برسیم.

وی گفت: با توجه به این‌که رشد متوسط 8 درصدی برای هر برنامه(برنامه اقتصادی توسعه) در کشور پیش‌بینی شده بنابراین باید برای تحقق اهداف این برنامه‌ها، تلاش‌ها مضاعف شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم توسعه 5.4 درصد رشد سالانه را شاهد بودیم که در سال 92 این رشد به منفی 0.8 درصد رسید.

وی اظهارکرد: امسال دولت 40 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی در نظر گرفته است.

نوبخت افزود: علاوه بر این، امسال از سوی شرکت‌های دولتی، 90 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود. وی یادآور شد: برای تسهیل در امور بخش خصوصی، 22 میلیارد دلار در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گرفته است.وی گفت: شهریور سال گذشته، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در هیات دولت به تصویب رسید و طرح‌های سرمایه‌گذاری با توجیه اقتصادی در کمتر از سه ماه می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

پرداخت یارانه نقدی به همه متقاضیان؟

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: پرداخت یارانه نقدی به متقاضیان مانند سابق ادامه دارد.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که سرانجام پرداخت یارانه نقدی چه می‌شود و آیا یارانه نقدی به تمام متقاضیان پرداخت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: ‌هرکس که ثبت‌نام کرده یارانه‌اش را به‌وقت خواهد گرفت.وی افزود: پرداخت یارانه نقدی کما فی‌سابق برای ثبت‌نام‌کنندگان یارانه نقدی ادامه دارد؛ ولی فعلا در بخش افزایش قیمت بنزین در حال انجام کار تحقیقاتی هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا منظورتان از پرداخت یارانه نقدی مانند گذشته فقط مربوط به این ماه است یا خیر، گفت: مگر قرار است یارانه فقط برای این ماه پرداخت شود. پرداخت یارانه نقدی مانند سابق ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها