وزیر بهداشت گفت: پیش از سال جدید انتظارمان این بود که تعرفه‌ها ابلاغ شود اما این قول را می‌دهیم که با همکاری سایر بخش‌ها طی یکی دو هفته آینده تعرفه‌ها اعلام شود.
کد خبر: ۶۷۲۱۴۵
تعرفه های درمان واقعی می شود

حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه کنگره جامعه جراحان کشور اظهار کرد : مابه‌التفاوت تعرفه‌های درمان در بخش دولتی را از محل یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم. در بخش خصوصی نیز تعرفه‌ها نمی‌توانند افزایش یابند. در عین حال تعرفه‌های قبلی را هم قبول نداریم و مدعی آن نیستیم که نظارت‌ها جامع و دقیق است چون تعرفه‌ها واقعی نیستند.

وزیر بهداشت گفت: تا واقعی شدن تعرفه‌ها زمان نیاز است در حالی که نظارتی وجود ندارد و خارج از مصوبه دریافت می‌شود که باید با آن برخورد شود.

هاشمی افزود: واقعیت این است که واقعی شدن تعرفه‌ها با شرایط موجود طی یک سال شدنی نیست و ظرف چند سال باید به نقطه مشترکی برسیم و طرفین باید رعایت حال را بکنند. این در حالی است که ما به مشکلات و هزینه‌ها اعتراف داریم اما باید به نکات مشترکی برسیم که حاصل آن شناسایی افراد متخلف است.

وی در مورد اجرای طرح تحول نظام سلامت و نتایج این طرح پس از گذشت یک هفته گفت: همراهی جامعه پزشکی در سراسر کشور غیرقابل انتظار بود البته به معنی بی‌اشکال بودن نیست اما تا 80 درصد توانسته‌ایم بدون دردسر کار را پیش ببریم.

هاشمی تصریح کرد: واقعیت این است که وضعیت بیمارستان‌ها در این سال‌ها نابسامان شده و با مشکلات کمبود نیرو وسایل جراحی، آزمایشگاهی و تصویربرداری مواجه بودیم که یک هفته‌ای حل شدنی نیست.

وی ادامه داد: ظرف دو سه ماه آینده طرح تحول نظام سلامت به بلوغ خود می‌رسد و بسته‌های دیگری هم در دست است که بعد از اطمینان از انجام آن با فاصله 15 روز تا یک ماه اجرایی می‌شود.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها