واریز اقساط چهارم و پنجم توافق ژنو

بانک مرکزی پنجشنبه اعلام کرد: اقساط چهارم و پنجم درآمدهای نفتی مسدود شده ایران که بر اساس توافق ژنو آزاد شده بود، به حساب این بانک واریز شد.
کد خبر: ۶۷۲۰۱۱

پیش از این نیز سه قسط دیگر از این دارایی‌های مسدود شده به حساب بانک مرکزی واریز شده بود. با این حساب تا به حال در قالب توافق ژنو، مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون دلار از درآمدهای محدود شده به حساب بانک مرکزی واریز شده است. بر اساس این توافق قرار است در فاصله زمانی شش ماهه، 2‌/‌4 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در هشت قسط به حساب بانک مرکزی واریز شود. پیش از این ابهاماتی در دسترسی بانک مرکزی به دارایی‌ها، بعد از آزاد شدن وجود داشت.

همچنین ایسنا گزارش داد: طبق توافق صورت گرفته، 550 میلیون دلار دیگر از اقساط توافق ژنو درچهاردهم می‌ (بیست و چهارم اردیبهشت جاری) به عنوان قسط ششم به حساب بانک مرکزی واریز می‌شود. قسط هفتم نیز به مبلغ 550 میلیون دلار در هفدهم ژوئن (بیست و هفتم خرداد) و 550 میلیون دلار نیز در قالب قسط هشتم در بیستم ژوئیه (بیست و نهم تیر) امسال به حساب بانک مرکزی واریز خواهد شد.

ایرنا هم در خبری درباره نحوه هزینه‌کرد این دارایی‌های آزاد شده از قول عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه نوشت: تصمیم‌گیری درباره نحوه هزینه این پول با بانک مرکزی بوده و 1+5 تعهد خود را انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها