در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بخش زیادی از این جمعیت 400 هزار نفری مجبور است روزانه این مسیر را طی کند و به طور ناخواسته، هر روز زمان هدر رفتهای را تا رسیدن به محل کار تجربه میکند.
اما این روزها برای ترمیم آسفالت این راه ارتباطی بین دو استان تهران و البرز، این زمان هدر رفته به چند برابر افزایش پیدا کرده است.
حدود یک هفتهای است که کارگران از صبح تا بعدازظهر به ترمیم این جاده مشغول هستند، اما جالب است که بازسازی جاده همراه با تنگتر کردن این راه ارتباطی در زمان اوج ترافیک انجام میشود؛ بهگونهای که این تعمیرات جادهای وقت میلیونها شهروند را در طول این چند روز تلف کرده است و در ساعتهای بازسازی این جاده، اتوبان رسما قفل میشود.
مثلا در حالی که مسیر گلشهر کرج به آزادی تهران، حدود 25 دقیقه طول میکشد، اما طی همین مسیر در این روزهای بازسازی از مرز دو ساعت گذشته است.
اگر نخواهیم از کلافگی، خستگی و اتلاف وقت هزاران شهروند در این ایام بازسازی صحبت کنیم و سرتان را درد بیاوریم، پرسش منطقی اینجاست که چرا همین بازسازی جاده در ساعتهای خلوت مثل نیمههای شب انجام نمیشود؛ آن هم در شرایطی که اتوبان تهران ـ کرج در نیمههای شب خلوتتر است؟
جدای از این جاده، هماکنون در بسیاری از معابر شهری و برون شهری دیگر کشور هم شاهد هستیم که نبود هماهنگی و فقدان برنامهریزی صحیح باعث شده بازسازی جادهها به شلوغترین ساعت رفت و آمد مردم موکولشود و اصلا گویی در مرحله بازسازی جادهها برای هیچکسی وقت و نارضایتی مردم اهمیت ندارد.
کوتاه سخن اینکه اگر قرار است برای مردم خدمتی انجام دهیم، این خدمت نباید با اعصاب خرد کردن همراه شود و اصل کار را بیعزت کند؛ طوری که مردم بگویند کاش هیچوقت جادهها را بازسازی نمیکردند.
امین جلالوند - گروه جامعه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بررسی ابعاد مختلف سواد سلامت در گفتوگوی «جامجم» با یک دکتر روانشناس کودک و نوجوان:
دکتر اکبر نصرالهی، استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به پدیده تازه این روزها، از وارونگی افکار عمومی میگوید
در گفتوگوی «جامجم» با حسن کاظمی قمی دیپلمات نزدیک به حاجقاسم بررسی شد