دادستان تهران تشریح کرد

پرونده‌های بابک زنجانی،ستاد سوخت، مهدی هاشمی،«من روحانی هستم» و...

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تشریح وضعیت پرونده‌های مهمی مانند بابک زنجانی،ستاد سوخت، فشافویه، مهدی هاشمی،«من روحانی هستم» و... گفت:حجم مالی پرونده بابک زنجانی سه برابر پرونده امیر منصور آریا (مه آفرید)است.
کد خبر: ۶۷۱۲۸۳
پرونده‌های بابک زنجانی،ستاد سوخت، مهدی هاشمی،«من روحانی هستم» و...

به گزارش ایرنا عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جنایی تهران افزود:فعالیت بابک زنجانی در سه حوزه تجارت، کارگزاری، ارز و نفت بوده است .

وی اظهار داشت: افرادی زیادی در رابطه با پرونده زنجانی تحت تعقیب قرار گرفته اند.

دادستان تهران تاکید کرد: هیچ کس در پرونده های اقتصادی مصون نیست و مطمئن باشند که سراغ همه متهمان از ریز و درشت خواهیم رفت.

دولت آبادی با بیان اینکه روند رسیدگی به این پرونده تاکنون خوب پیش رفته است،افزود:در پرونده بابک زنجانی وجوه سنگینی جابجا شده است که ردیابی آن به زمان زیادی احتیاج دارد.

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده اتوبوس اسکانیا افزود: راننده بازداشت و از اولیای دم تحقیقات خوبی گرفته شده است. در پرونده اتوبوس اسکانیا کارشناسی تعیین و ۵۰ درصد راننده و ۵۰ درصد شرکتی که اتوبوس را در اختیار داشته اعلام تقصیر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا راننده اتوبوسی که بیمه داشته است بازداشت کرده اید، افزود: این موضوع مغایرتی ندارد چراکه قانون علاوه بر دیه، برای اینگونه جرایم مجازات تعیین کرده است چرا که دیه امری مدنی و اجتماعی است و فوت غیرعمد جرم است و مجازات دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا درخصوص بدهکاران بانکی حتما باید شاکی وجود داشته باشد یا اینکه دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود پیدا می کند؟ گفت: دادستان در جایی که جنبه مجرمانه داشته باشد ورود می کند اما اینگونه پرونده ها ذی نفع دارند و بهترین مدعی پیگیری بانکها هستند و بانکها از طریق مجاری مختلف می توانند پیگیری کنند.

وی افزود: دادستان در حوزه وظایف خود آمادگی پیگیری دارد و جاهایی بوده که دادستان و دادسرا به لحاظ جنبه های مجرمانه ورود پیدا کرده اند.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مستند من روحانی هستم را بررسی و اعلام شکایت کرده اید، پاسخ داد: معاون حقوقی رئیس جمهور قرار شد مواردی را که مدعی هستند خلاف واقع و غیرواقعی است به ما اعلام کند و ما منتظریم.

وی در ادامه گفت: دو نفر در خصوص پرونده فساد سوخت در بازداشت بودند که دیروز یک نفر به این تعداد اضافه شد.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر دستگیری آقای رویانیان را تایید می کنید یا نه؟ افزود: تاکنون سه نفر درخصوص پرونده فساد سوخت بازداشت شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر دیشب برخی خبرگزاری ها مبنی بر آزادی یک نفر از این تعداد را تایید می کنید یا نه؟ گفت: هم اکنون سه نفر بازداشت هستند و رسانه ها، خبر خلاف منتشر نکنند.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده فشافویه هم افزود: این پرونده در دادگاه بخش فشافویه درحال رسیدگی است و پیگیری ها از طرف دادستان انجام شد و با همکاری دادگاه بخش، تحقیقات خوبی آغاز شده است که نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده مهدی هاشمی هم گفت: کار تحقیقات رو به پایان است و به زودی تصمیم گیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ‌بانک مرکزی در بحث معوقات بانکی باید متمرکز شود و بانک ها هم باید مدعی شوند.

جعفری دولت آبادی افزود: بانکها به جای اینکه وام دهند و دستگاه قضایی به دنبال باز پس گیری آن باشد وام ندهند و وام را به کسانی پرداخت کنند که ضمانت های کافی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده متهمی که از داخل زندان اوین به بی بی سی فارسی اطلاعات داده به کجا رسیده است، افزود: اجازه دهید در این باره فرصتی دیگر صحبت کنیم، مطالبات مرتبط با بند 350 زندان اوین طولانی است و ما را امروز معاف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها