کد خبر: ۶۷۱۲۳۶
فولاد برای آبروی فوتبال ایران می‌جنگد

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی امشب به پایان می‌رسد که فولاد، تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در جدال حیثیتی در دوحه برابر السد قطر صف آرایی می‌کند، دیداری که نماینده شایسته فوتبال ایران همه جوره آماده گام نهادن در آن است.

این فصل لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی از دیروز وارد مرحله یک هشتم نهایی خود شد که همچون چند فصل اخیر نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران کم فروغ و ضعیف در این عرصه ظاهر شدند، فوتبالی که خود را سرشار از توان می‌داند در مرحله گروهی سه نماینده خود سپاهان اصفهان، استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز را ناکام دید و در این میان تنها فولاد خوزستان با شایستگی و بدون حتی یک باخت، گام به مرحله یک هشتم نهایی گذاشته است. مزد اقتدار فولاد، قهرمان کنونی فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این بود که در دور رفت یک هشتم نهایی به‌عنوان مهمان به میدان برود تا در جدال برگشت و در میان انبوه هواداران خونگرم خوزستانی کار به مراتب ساده‌تری برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی داشته باشد.

در سوی مقابل حریف امروز فولاد ایران یعنی تیم السد قطر، در مرحله گروهی برابر سپاهان یک برد و یک باخت را کسب کرد و در نهایت به لطف شکست سپاهان در بازی آخر در زمین الهلال و پیروزی‌شان مقابل الوحده امارات، به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله حذفی راه یافت. السد البته بر خلاف فولاد، در مرحله گروهی مقابل الهلال عربستان و سپاهان ایران به ترتیب شکست‌های سنگین 5 بر صفر و 4 بر صفر را پذیرفت تا نشان دهد دفاع فوق‌العاده آسیب‌پذیری دارد، هر چند این تیم در پایان این فصل لیگ ستارگان قطر پس از تیم‌های لخویا و الجیش توانست رده سوم را از آن خود کند.اما در آستانه دیدار امشب حسین فرکی، سرمربی تیم فولاد در نشست خبری تصریح کرد: در فوتبال نباید به نام‌ها، سابقه و تاریخ توجه کرد، بلکه نکته مهم تلاش و توانایی هر تیم است. باید هر رقیبی را جدی گرفت و با تمام توان به میدان رفت اما با این وجود صراحتا باید بگویم ما خودمان را خوش شانس می‌دانیم که مقابل حریفی مثل السد قرار گرفتیم؛ در حالی که این احتمال وجود داشت با تیمی چون الهلال بازی کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که فولاد تجربه رویارویی با تیم‌های قطری را دارد، افزود: پیش از این در مرحله گروهی مقابل الجیش قرار گرفته‌ایم( در دوحه بازی دو تیم بدون گل مساوی شد، در اهواز فولاد 3 بر یک پیروز شد) و این دو تیم فاصله زیادی با هم ندارند. همان طور که در جدول الجیش دوم شد و السد تنها با اختلاف یک امتیاز در مکان سوم قرار گرفت که این نشان می‌دهد قدرت دو تیم به هم نزدیک است. هدف اصلی ما در این بازی کسب پیروزی است، زیرا می‌خواهیم با خیال آسوده به بازی برگشت فکر کنیم و موقعیت خودمان را برای آن بازی تثبیت کنیم، اما اگر نتوانیم به پیروزی برسیم، طبیعتا تساوی هم نتیجه خوبی است به خصوص با توجه به این‌که بازی خارج از زمین ما برگزار می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پایان گفت: نکته مهم این است که از این بازی نباید بازنده خارج شویم، هر چند به تیم السد احترام می‌گذاریم.

اما ایوب والی، بازیکن فولاد نیز درباره این بازی گفت: بازی دشواری با السد داریم. السد بازیکنان قدرتمند و توانمندی دارد ولی ما هم امیدواریم با انجام یک بازی خوب و با کسب نتیجه از زمین خارج شویم. مطمئنا این بازی برای ما مهم است. ما با تمام قوا برای نتیجه گرفتن به زمین می‌رویم و می‌خواهیم در قطر گام بلندی برای دور بعد برداریم.

سرمربی السد: کار را تمام می‌کنیم

همچنین حسین عموته، سرمربی السد در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: ما بازی دشواری با تیمی داریم که بدون شکست به این مرحله رسیده است. فولاد تیمی است که پنج بازیکن در تیم ملی ایران دارد. به نظرم فولاد از تیم سپاهان که ما در مرحله گروهی با آنها بازی کردیم، قوی‌تر است.

وی درباره غایبان تیم السد هم تاکید کرد: طلال بلوشی به خاطر مصدومیت دست و عبدالکریم حسن را هم به خاطر محرومیت نداریم، ولی به بازیکنانی که جایگزین می‌شوند، اعتماد زیادی داریم.

سرمربی تیم السد در ادامه تاکید کرد: تمام تمرکزم روی بازی با فولاد است و به جام حذفی قطر فکر نمی‌کنم. تمام تلاش‌مان این است تا پیش از بازی برگشت در ایران بهترین نتیجه را کسب و کار را تمام کنیم.

ناصر عبدالرحمان، بازیکن تیم السد هم در نشست خبری گفت: باید برابر فولاد احتیاط و تمرکز کنیم تا بتوانیم قبل از بازی برگشت در ایران نتیجه مناسبی بگیریم. ضمن این‌که ما در بازی امروز منتظر حضور پر تعداد هواداران و حمایت از تیم السد هستیم.

برنامه بازی‌های امروز

سانفرس هیروشیما ژاپن ـ وسترن سیدنی استرالیا (14و30 دقیقه)، کاوازاکی ژاپن ـ اف‌سی کره‌جنوبی (14و30 دقیقه)، بنیادکار ازبکستان ـ الهلال عربستان (17 و30 دقیقه)، السد قطر ـ فولاد خوزستان (20 و 30 دقیقه) ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

دراین چارچوب و در منطقه شرق آسیا دیروز این نتایج به دست آمد:

جونبوک موتورز کره جنوبی یک - پوهانگ کره جنوبی 2 ، سرزو اوزاکای ژاپن یک - گوانگجو چین 5

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها