فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد:

پایان خویشتنداری/ گوشمالی و تودهنی به عربستان

دریادار فدوی: انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: ما ناوشکن‌ها و رزم‌ناوهای آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق کرده و حتی با انواع اقدامات عملیاتی ظرف 50 ثانیه، مدل شناور آنها را غرق کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۷۱۱۹۵

وی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر این‌که این ناوهای هواپیمابر تحت کنترل کامل سپاه هستند، اظهار کرد: طبیعی است که ما همیشه انجام آموزش‌ها، تمرینات و رزمایش‌ها را برای مقابله با اهداف عملیاتی در دستور کار خود داریم و آمریکایی‌ها و همه دنیا هم می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست. فدوی گفت: تأمین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است بنابراین طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.

فدوی ادامه داد: خود آمریکایی‌ها مدعی هستند بیست و پنجم فروردین سال 67، نیروی دریایی سپاه، فریگت موشک‌‌انداز ساموئل بی رابرتز آمریکا را منهدم کرد. حال که ما در جنگ تحمیلی به اذعان آنها این کار را کرده‌ایم، امروز علاوه بر رزم‌ناوها، ناوشکن‌ها و فریگت‌ها ـ که قبلا قابلیت‌ها و مهارت‌های رزمندگانمان هم برای تصرف و هم برای غرق کردن روی آنها پیاده شده ـ درخصوص ناو هواپیمابر هم باید این تمرین‌ها را انجام دهیم بنابراین ماکت ناو هواپیمابر را در دست ساخت داریم که حدود 202 متر طول آن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به کنترل آبراه استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس توسط این نیرو اشاره کرد و افزود: طبق قوانین حقوق بین‌الملل، ما حق قانونی داریم که تنگه هرمز و خلیج فارس را کنترل کنیم لذا اگر شناورهای آمریکایی به اخطار سپاه جواب ندهند، بلافاصله مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از شناورهای ما اطراف آنهاست یا سامانه‌های موشکی ما روی آنها قفل کرده است که البته عموما این اتفاق نمی‌‌افتد. فدوی اظهار کرد: ما در مرکز کنترل فرماندهی نیروی دریایی سپاه به‌صورت روزانه با آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم و این کار، سال‌های طولانی است که انجام می‌شود و خیلی مواقع هم آنها اعتراف کرده‌اند که با یک نیروی دریایی حرفه‌ای روبه‌رو هستند. البته برایشان سخت است که راجع به سپاه این حرف را بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها