نفر از نمایندگان اقتصاددان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار اعلام اسامی بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان به سیستم بانکی از طرف رییس جمهوری شدند.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۷
آقای روحانی اسامی ابر بدهکاران را اعلام کنید

در این نامه 15 نماینده مجلس که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفت، آمده است: احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک ها باعث شده تا قدرت وام دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرارداده و امکان تامین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی نیمه تمام و به بهره برداری رسیده را با مشکل مواجه کند.

در این نامه تصریح شده است: این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که براساس نظرسنجی ها در صدر مشکلات واحدهای تولیدی قراردارد.

در نامه 15 نماینده اقتصاددان آمده است: در طول سال های گذشته اقدامات خود بانک ها، بانک مرکزی، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات راه به جایی نبرده و فرصت های فراهم شده توسط مجلس شورای اسلامی برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی ره آوردی نداشته است و به نظر می رسد که یکی از راه های سریع تر وصول این مطالبات، استفاده از اهرم افکار عمومی مخصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

در این نامه تصریح شده است: از آنجا که این اقدام باعث می شود تا تعارفات و رودربایستی ها کم و گامی عملی برای وصول مطالبات باشد، انتظار دارد دستور فرمایید حداقل فهرست بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان را که بدهی معوق دارند، برای اطلاع عموم منتشر کنند.

این نامه به امضای 15 نماینده از جمله «الیاس نادران»، «احمد توکلی»، «احمدی»، «محمدمهدی مفتح»، «غلامرضا تاجگردون»، «رحیم زارع»، «حسین حسین زاده بحرینی»، «جعفر قادری»، «غلامرضا مصباحی مقدم»، «محمدرضا پورابراهیمی»، حجت الاسلام و المسلمین« محمد رجایی » و «هادی قوامی» رسیده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
1
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
فكرنمیكنم اعلام این اسامی به نفع برخی از عزیزان باشد!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها