محتشم، از اعضای انصار حزب‌الله در گفت‌وگویی با ایسنا به تشریح عملکرد این جریان پرداخت و درباره عملکرد دولت احمدی‌نژاد، گفت:‌ آقای احمدی‌نژاد این اواخر کار را خراب کرد و میدان را به آقای روحانی و کارگزاران جدید داد... آقای احمدی‌نژاد متاسفانه مشکل ایجاد کرد. در جلسه‌ای که قبل از انتخابات با دوستان انصار در شهرستان‌ها داشتیم، قطعنامه‌ای منتشر کردیم و گفتیم کسانی که در دوره آقای احمدی‌نژاد چه خودش و چه معاونین‌اش اگر متهم هستند و مسائلی در ارتباط با آنها مطرح است قوه قضاییه باید این مسائل را پیگیری کند. زمانی که گزارش صد روزه را آقای روحانی داد گرچه ما این گزارش را ناکافی و یک نوع جر زدن سیاسی می‌دانیم که دارد فرافکنی می‌کند، ولی وقتی احمدی‌نژاد بحث مناظره را مطرح کرد ما گفتیم احمدی‌نژاد به جای مناظره باید محاکمه شود.
کد خبر: ۶۶۹۹۸۲
محتشم: احمدی‌نژاد میدان را به کارگزارانی‌های جدید داد

او در این گفت‌وگو از سیاست‌های دولت روحانی هم انتقاد کرده و گفته علی جنتی (وزیر ارشاد) همان مهاجرانی است.

حدادعادل: حرف رییس‌جمهور درباره ممیزی کامل نیست

غلامعلی حدادعادل، نماینده تهران در مجلس گفت: اظهارات رییس‌جمهور در رابطه با ممیزی درست است، ولی کامل نیست. مردم حتما باید نظارت کنند و مسئولان دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار وزارت ارشاد در ممیزی، رفتاری است که مردم دوست دارند.

به گزارش فارس، حدادعادل در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: کتاب باید در ارشاد بررسی و ممیزی شود، مردم نیز باید نظارت کنند. نظارت باید عاقلانه و حکیمانه باشد. نباید به صرف یک کلمه که در کتابی است، اجازه دهیم یا ندهیم کتاب منتشر شود.

وی افزود: من به طور متوسط روزانه 10 جلد کتاب به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم که ماهانه رقمی نزدیک به 300 جلد کتاب می‌شود.این نماینده در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال ارزان شدن کتاب گفت: بعید است چیزی ارزان شود و دعا کنید گران‌تر از این نشود.

دیدار عارف با روحانی، واعظ‌ طبسی، سیدحسن خمینی و هاشمی

خبرگزاری ایلنا نوشت: محمدرضا عارف از ابتدای سال جدید بحث ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل و همچنین شورای رهبری اصلاح‌طلبان را مطرح کرده و در این ارتباط دیدارهایی نیز با برخی چهره‌های شاخص از جمله آیت‌الله واعظ‌طبسی، تولیت آستان قدس داشته است.

این خبرگزاری با بیان این‌که عارف در 1.5 ماه گذشته به دیدار حسن روحانی در پاستور، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیدحسن خمینی در جماران رفته است، دلیل احتمالی این دیدارها را جمع‌بندی و تعیین سازوکارهای ائتلاف اصلاح‌طلبان عنوان کرده است.

ایلنا نوشته است که در این جلسات طرفین در رابطه با تشکیل شورای رهبری اصلاح‌طلبان سخن گفته و تشکیل آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، اما سازوکار آن تاکنون نهایی نشده است.

گردهمایی دولتی‌ها با فراکسیون رهروان

در حالی که تلاش‌های فراکسیون رهروان ولایت این روزها معطوف به انتخابات هیات رییسه مجلس است، براساس اخبار منتشر شده نخستین مجمع عمومی این فراکسیون در سال 93 با حضور معاون اول رییس‌جمهور و هشت وزیر اقتصادی کابینه یازدهم فردا برگزار می‌شود.

عبدالرضا مصری، عضو شورای مرکزی این فراکسیون در گفت‌وگو با ایرنا هدف از برگزاری این نشست را تعامل هر چه بهتر اعضای این کمیسیون با دولت یازدهم در مسیر تحقق اهداف اقتصادی کشور دانست. فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، بزرگ‌ترین فراکسیون سیاسی در دوره نهم مجلس است که حدود 200 عضو دارد.

علی لاریجانی برای مقام ریاست و باهنر و ابوترابی‌فرد نواب فعلی رییس مجلس، گزینه‌های این فراکسیون برای انتخابات پیش‌روی هیات‌رییسه پارلمان هستند.

اظهار نظر عباسی درباره راکتور اراک

فریدون عباسی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی درباره طرحی که ایران درباره راکتور آب سنگین اراک به 1+5 ارائه کرده، گفت: نظر من این است که راکتور اراک باید به همان شکل قبل تکمیل می‌شد و هیچ تغییری صورت نمی‌گرفت. مذاکرات همواره ادامه پیدا نمی‌کند. ما باید به پادمان اهمیت دهیم و به آنها (غرب) تذکر دهیم که بازرسی‌ها و نظارت‌شان را انجام دهند و حرف زیادی نزنند و به ما چیزی دیکته نکنند. ما کاری خلاف ان پی تی انجام نمی‌دادیم و کاملا تحت نظارت آژانس کار می‌کردیم. تیم مذاکره کننده نباید از این موضوع کوتاه می‌آمد.

وی که در حاشیه همایش دلواپسیم در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، تاکید کرد: اکنون به نظر من تیم مذاکره‌کننده خیلی کوتاه آمده است.

به گزارش مهر، همایش دلواپسیم به همت تشکل‌های دانشجویی تحت عنوان گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ضعیف بعد از ظهر دیروز در لانه جاسوسی برگزار شد.

تذکر موحدی‌کرمانی به وزیر ارشاد

موحدی‌کرمانی، امام جمعه موقت تهران هم به جمع منتقدان وزیر ارشاد پیوست. او دیروز در همایش تجلیل از استادان و مربیان نمونه دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: دشمن با هجمه فرهنگی درصدد تخریب ذهن زنان و فرزندان جامعه است و متاسفانه کتاب‌هایی که در این نمایشگاه به فروش می‌رسد از الحاد پیروی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی یادآور شد: برای نمونه در نمایشگاه کتاب سال‌های گذشته به وزیر ارشاد قبلی گفتم که متأسفانه کتاب‌هایی که در این نمایشگاه به فروش می‌رسد از الحاد پیروی می‌کنند و من این سخن را اگر در نماز جمعه هفته قبل، خطیب بودم به فرزند آقای آیت‌الله جنتی که اکنون در سمت وزیر ارشاد هستند نیز گوشزد می‌کردم. من این را به فرزند آیت‌الله جنتی یادآوری کردم و هشدار دادم که اگر زنان و فرزندان ما این کتاب‌ها را به خانه ببرند و فاسد شوند ما در برابر اینها مسئول هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها