وزارت امور خارجه روسیه روزجمعه دربیانیه ای ازخودداری جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مورد مساله اوکراین انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۶۹۵۷۱
کری از گفت وگو با لاوروف خودداری کرد

به گزارش ایرنا، دربیانیه وزارت خارجه روسیه، این اقدام طرف آمریکایی غیرمسئولانه خوانده شده که حاکی ازعدم تمایل آمریکا برای جستجوی راه حل خروج ازبحران اوکراین است.

دربیانیه توضیح داده شده است: به درخواست طرف آمریکایی عصر امروز قرار بود وزیر امور خارجه آمریکا با همتای روس خود تماس تلفنی برقرار کند و موضوع مورد درخواست آن طرف انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج بود.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: با توجه به تشدید اوضاع متشنج در اوکراین طرف روس بدون انصراف ازگفت وگو درمورد مساله سلاح شیمیایی سوریه پیشنهاد کرد که اوضاع مناطق شرق وجنوب اوکراین در گفت وگوی تلفنی بررسی شود.

طرف آمریکایی با اطلاع از گنجانده شدن موضوع اوکراین درگفت وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا این مکالمه را به تعویق انداخت.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است این رفتار طرف امریکایی حاکی از بی تمایلی شرکای آمریکایی برای حل بحران اوکراین است که عواقب غیرقابل پیش بینی به همراه دارد و به نفع رژیم اوکراین است.

روابط روسیه وامریکا در دو ماه اخیر به دلیل مساله اوکراین تیره شده است و واشنگتن چند بسته تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

عملیات نظامی نیروهای امنیتی اوکراین از بامداد امروز آغاز شد و در آن واحدهای وزارت کشور و گارد ملی تازه تاسیس این کشور شرکت کردند.

روسیه دولت اوکراین را به استفاده از مزدوران خارجی در این عملیات متهم کرده است اما این ادعا از طرف سران اوکراین رد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها