امام جمعه مشهد گفت: لعنت بر فتنه 88 که باعث شد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنین پیری و در حالی که پایش لب گور است بگوید، می‌خواهم فیلتر شکن فیس بوک شوم.
کد خبر: ۶۶۹۳۴۵
وزیری که  پایش لب گور است می خواهد فیلتر شکن فیس بوک شود

آیت‌الله احمد علم الهدی ظهر جمعه در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی با اشاره به سخنانی که یکی از رسانه‌های کشور به وزیر ارتباطات نسبت داده، اظهار کرد: باشگاه خبرنگاران جوان از قول وزیر ارتباطات گفته دولت باید فیلترینگ را از بین ببرد و فیس بوک را از فیلتر خارج کند و سپس گفته فقط 15 درصد فیس بوک قابل استفاده است و این معنی اش این است که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پیغمبر باز کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: با شکستن فیلترینگ فیس‌بوک غیر از اهانت به پیامبر و اهل بیت و برخورد با دین بر روی مغز جوانان ما سیل رها خواهد شد و آیا با این مسئله می خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مگر این دولت، دولت همین رئیس جمهور نیست، مگر مجلس به این دولت رای نداده و آیا آنها به شما رای داده اند که فیلتر شکن فیس بوک شوید؟

وی گفت: بنده اگر یک لیوان شربت سکنجبین را در دست بگیرم و بگویم 98درصد این لیوان شربت گوارا است و فقط 2 درصد آن زهر است و شما بگیر این را بخور آیا این کار درست است، اینکه شما می‌گویید فیس بوک 15 درصد اش زهر است آیا باید فیلترینگش شکسته شود و راه برای دشمنان خدا باز شود.

امام جمعه مشهد در پاسخ به احساسات و شعارهای بعضی از نمازگزاران افزود: البته توجه داشته باشید این آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و یک روزی در وزارت خارجه به این نظام خدمت می کرده است، من نمی‌دانم اینها وقتی پیر می‌شوند چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند.

وی افزود:لعنت بر فتنه 88 که کاری کرد برخی از متدین‌های ما این چنین حرفهایی را بزنند، آیا این لبیک به حرف رهبری است که شما برادر متدین بیایید بگویید می‌خواهیم فیلتر شکن فیس بوک بشویم، هنوز 40 روز از سخنان رهبر معظم نمی گذرد، آدم دلش به مظلومیت این رهبر آتش می گیرد که یک مسئولی پاسخ رهبری را اینگونه می‌دهد.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: شخصیت امام هادی(ع) نقش ویژه و ممتازی در جریان نهادینه شدن مسئله امامت و تشیع در متن اسلام بوده است.

وی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: دشمن وقتی مستاصل می‌شود دست به ترور می‌زند و تقارن شهادت امام هادی و شهید مطهری یک خصوصیت را در ذهن ما تداعی می کند و آن مسئله ای است که دشمن وقتی تلاش زیادی کرد که امام هادی را ساکت کند نتوانست و ایشان را به شهادت رساند و قرن ها بعد دشمنان وقتی دیدند نمی توانند فردی را مانند شهید مطهری را ساکت کنند دست به ترور ایشان زدند و به شهادت رساندند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهید مطهری معلم فرهنگ و فکر در جامعه ما بود، افزود: شهید مطهری اصول فکری اش در راستای تداوم خط انقلاب و مسیر امام خمینی بود، شهید مطهری قبل از انقلاب این اصول فکری را رهبری و آموزش می داد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در روز معلم آن چیزی که باید به آن توجه کنیم علاوه بر دغدغه های علم آموزشی و توسعه دانشمندان و بالا بردن تخصص ها مسئله تثبیت فرهنگ متعالی دینی در جامعه است که در این صورت هم استقلال و آزادی کشورمان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر لزوم ایجاد فرهنگ مقاومتی در کشور گفت: فرهنگ مقاومتی نجات بخش فرهنگ ما است و همان طور که اقتصاد مقاومتی نیاز داریم به فرهنگ مقاومتی نیز نیاز داریم، فرهنگ مقاومتی معنایش می شود، مقاوم سازی فرهنگ که آقای رئیس جمهور گفتند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: ما برای مقاوم سازی فرهنگ در دین خودمان حدیث معروفی به نام حدیث تسلیث از پیامبر داریم که در شیعه و سنی وجود دارد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: رسول گرامی اکرم در این حدیث می فرمایند امور بر سه قسم است یکی حلال، حرام و دیگری شبهاتی که در بین حلال و حرام وجود دارد و هر فردی که این شبهات را ترک کند در واقع از حرام نجات می یابد و هر کسی انجام بدهد در هلاکت خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: امروز ما باید شبهاتی که در جریان زندگی و جامعه امان وجود دارد را ترک کنیم و آن چیزی را که در آن شبهه حرام است انجام ندهیم تا فرهنگمان مقاوم سازی شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: آقای رئیس جمهور می گویند ما باید فرهنگ مقاومتی داشته باشیم و آیا با این تسامحی که در عرصه فرهنگی جامعه صورت می گیرد می‌توان شبهات را برطرف کرد؟(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۵
رضا
Sweden
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
مردم این كشور پیغمبر و اهل بیت رو از ته دل دوست دارن بهشون ارادت دارن پس با رفع فیلتر كردن یه سایت فكر نكنم این عشقی كه تو خون یه ملته به اهل و پیامبر هست از بین بره.به نظر من این رفتار بعضی از مسولین به اسم اسلام واهل بیت ... بیشتر مردمو نسبت به اسلام زده و بدبین میكنه .
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
در قرن 21 باشی و از این دست حرفا بشنوی باید خودتو بكشی...
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
خانم سارا، من هم با تو هم عقیده ام، اگر نمی تونی فكر كنی، همان كاری را كه گفتی بكن پدر جان، در قرن 21 باید از چه دست حرفها بشنوی؟؟؟، یك كمی به خود بیائیم، كمی فكر كن، قرن 21 و 19 و . . و اول ندارد، اگر بخواهی خودت باشی، روی پای خودت بیایستی، همین است، لابد در قرن 21 نباید حرف حق زد !!، .. خداوند به همه ما بصیرت عطا فرماید، ........
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
یعنی چی پاش لب گوره؟ لحن كلام ایشان اسلامی است؟ نحوه رفتارشان اسلامی است؟ با این ادبیات می خواهند دیگران را ارشاد نمایند؟ فیس بوك خوب یا بد، فرقی نمیكند اما كسی كه میخواهد مردم را نهی از منكر یا امر به معروف كند باید محترمانه و خوش زبان باشد
ایمان از شهركرد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
اگر كسی قراره از فیس بوك استفاده كنه كاری به فیلتر بودن یا نبودنش نداره. مگه كم فیلتر شكن داریم؟ مگه كم سایت قانونی فروش فیلتر شكن داریم. به نظر من این فیلترشكن فقط دلخوش كنی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
آیا خیابان را به واسطه احتمال وقوع یك سانحه منجر به مرگ می بندند؟
می توانیم فرزندانمان را به دلیل اینكه در خیابان افرادی حرف ركیك می زنند، از رفتن به كوچه و خیابان منع كرد؟
هرجایی نیاز به كنترل دارد نه انسداد.
علی
United Kingdom
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
این امام جمعه محترم خودش هم سنش كم نیست. دلیل این بی احترامیش به وزیر چی میتونه باشه؟
رامین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
صد سال دیگه وقتی تاریخ خاورمیانه را در ایران و جهان بررسی میكنند میگن: در ایران امواج مرگباری در شهر الوده تهران فرستاده میشد كه مردم شبكه های ماهواره ایی را نبینن.... مردمان هنگام استفاده از اینترنت مجبور بودند از نرم افزاری بنام فیلتر شكن استفاده كنن تا بتوانند وارد بسیاری از سایتهای خبری و معمولی كه نمیدانستند چرا فیلتر شده است بشوند.....حقا كه تاریخ بازگو كننده همه چیز در اینده خواهد بود.
وحید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
این همه مشكل هست آن وقت آقایان سر فیس بوك به هم حرف میزنند . انگار فیس بوك ته دنیاست .
حالا جوانها اگر فیس بوك بدون فیلترشكن داشته باشند مشكلات حل میشه .
ن.ن
United States
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
وقتی همه به راحتی با فیلتر شكن وارد میشوند دیگه فیلتر كردن معنی نداره..به راحتیه اب خوردن..بهتره حضرات با واقعیتهای روز اشنا بشن
دانشجوی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
وزیر كه نباید پی فیس بوك باشد و وقت خود را تلف كند , حالا فیس بوك هم چیز مهمی نیست مثل یك صفحه آگاهی روزنامه است اما متاسفانه محلی است برای شیادی و كلاهبرداری و سو استفاده از افراد , من خودم فیس بوك داشتم اما از زمانی كه فهمیدم آمریكایی ها از فیس بوك برای جاسوسی و كشف اطلاعات افراد استفاده می كنند حساب كاربری فیس بوك خود را كنسل كردم و روزگار را گذاران هستم
dalir
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
افراد خود باید اگاه باشند ، پس محدود نكنیم ،بلكه سعی كنیم به افراد اگاهی دهیم،!لطفا نام رهبر را با این سخنان مخدوش نفرمایید ایت الله علم الهدی!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
كاش به جای فیس بوك و ماهواره، درباره وقاحت و آثار بسیار مخرب ریا،اختلاس، تبعیض،حق كشی و دیگر معضلات جامعه هم بحث شود. زمانی دستگاه فاكس و ویدئو در كشورمان ممنوع بوده! و امروز ما بر آن ممنوعیت را عجیب می دانیم.حتما فردا و فرداها هم بر بسیاری چیزها چنین خواهد بود.افسوس...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
جناب اقای علم الهدی شما فقه خوانده اید یك لیوان شربت اگر یك قطره خون در درونش بیفتد كاملا نجس است ولی اگر همین یك قطره خون در درون یك ظرف روغن جامد بیفتد میتوان ان را جدا كرد و باقی ان روغن را استفاده كرد .
پس مثال شما راجع به فیسبوك و لیوان شربت كاملانادرست است.
r.m
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
خوب یا بد فیس بوك رو میشه با كمی ترویج فرهنگ درست جدا كرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
فعلا با توجه به سن و سال، پای همه مسئولان و مراجع تقلید و امامان جمعه ها بالاست. آقای علم الهدی هر قفل و محدودیتی یك روزی بالاخره برداشته می شود.
بنده2
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
باسلام ،این پیشرفت نیست كه با فیس بوك یا هرامكانات دیگری كه ارتباطات حرام كه باعث خروج از صراط مستقیم میشه را ترویج بدهیم چون دركنارآن خیلی گناهها هم انجام میشه.باتشكراز جام جم
عبداله
Germany
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
جناب ایت اله اگراین حرفهارابه وزیر محترم ودولت میرساندی خیلی اسلامی ترونزدیك به فرهنگ مقاومتی بود نه اینكه از پشت تریبون افكار مردم را نسبت به وزیر محترم خراب كنید ظاهرا این عمل شما غیراسلامی و غیر شرعی به نظر می آید شاید بیچاره وزیر هم برای خودش دلایلی داشته باشد .هركس یكطرفه پیش قاضی رود حرف خود را میزند
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
این حرفها قبلا حرف بد بوده حتی اگر یك بچه میزد دعواش می كردن !!!!!!!!!!
یك بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
خدا و پیغمبر از توهین و تمسخر و حرف بد زدن هم بدشون میامده . یك امام جمعه خیلی باید مراقب طرز صحبت كردنش باشه
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
ما كه رسوای جهانیم... غم عالم چه باك است
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
اسلام با فیسبوك و امثال آن به خطر نمی افتد. اسلام در آنجا به خطر می افتد كه در دولت قبل 12 میلیارد دلار درآمد كشور و بیت المال ناپدید شد و صدایش هم در نیامد. اینهمه میلیاردی از بانكها وام گرفتند و خوردند و یك لیوان هم آب رویش. چرا صدای كسی درنیامد. چرا در برخی موارد اگر پورسانت ندهی وامت درست نمی شود. چرا كسی صدایش درنیامد. برخی از بزرگواران حرفهایی می زنند كه آدم ...
ادیب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
آقای محترم شما چرا ضررهای درشت را نمی گویی مثل دزدی 12 ملیاردی. فقط دیدگاه خودت را بیان میكنی مگر قرار است همه مردم مثل امام جمعه مشهد فكر كنند این نظر ایشان است و برای خودشان محترم است ولی قرار نیست همه مردم مثل ایشان فكر كنند یادمان باشد امثال امام جمعه مشهد یك زمانی می گفتند اگر دستگاه ویدیو وارد خانه مردم شود چه مصیبتی خواهد شد اما این دستگاه وارد خانه مردم شد نتیجه چه شد جز با استفاده مناسب از این دستگاه بچه های ما چقدر سی دی درسی بدون معلم استفاده كردند برخی ها از دانستن مردم هراس دارند و نمی دانند كه مردم خیلی بیشتر از اینها را می دانند به ویژه تاریخ را ..................................؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
خدمتتان عرض كنم كه وقتی حق میلیون ها انسان توسط اختلاس گران خورده میشه و میلیونها جوان بیكار و تحصیلكرده و میلیون ها فقیر و بیچاره به وضوح حقشان پایمال میشه جناب علم الهدی چرا فریاد سر ندادند ... آیا ما مشكلی جز فیس بوك نداریم ... وقتی به طور علنی معلوم شد برخی در بدنه دولت قبل چه فساد مالی ای به بار آوردند آقای علم الهدی كجا تشریف داشتند ... تا كی باید دزدی و غارت و چپاول كشورمون رو بدست مردمانی از همین سرزمین ببینیم و دم نزنیم و بچسبیم به مسایل بی اهمیت و بسیار كوچكی مثل فیسبوك .این كشور با وجود چنین تفكراتی هرگز رنگ پیشرفت نخواهد دید.
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
ما در ایران باید از دو چیز بترسیم:
1- تهاجم فرهنگی
2- تحجر فرهنگی
كه البته من بیشتر از دومی می ترسم

نیازمندی ها