در پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم آمده است: ایمان دارم معلم اثرگذارترین عامل محوری و موثر در توسعه و تعالی آموزش و پرورش است و عبور از چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت تنها با همکاری و همدلی معلمان امکان پذیر است.
کد خبر: ۶۶۹۲۹۰
معلم اثرگذارترین عامل در توسعه و تعالی آموزش و پرورش است

مراسم تجلیل از یک‌هزار معلم گیلانی با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور صبح امروز در دهکده ساحلی انزلی آغاز شد.

در این مراسم پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم قرائت شد که در آن آمده است: در ایام فرخنده «بهار» و در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خدای بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت به زنان و مردانی عطا نموده است که رسولان راستی و درستی و سفیران صداقت و سرافرازی​اند و با قلمی در دست و کتابی در دل و چراغی در چشم، حضورشان در بلندای روزگار سبز و مستدام است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داده است: آنان که در فراخنای تاریخ، هرگاه کتابی گشوده می​شود و اندیشه‌ای رواج می‌یابد و کلامی متولد می​شود و روشنگری رقم می‌خورد، حضورشان جلوه گری می​کند و بی​تردید هر آن که با ظلمت «جهل» و سیاهی «نادانی» به ستیز بر ‌خیزد. معلمی را پیشه خود ساخته است.

فانی با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره‌ معلم شهید مرتضی مطهری، فرصتی مغتنم است تا مراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی نمایم که کاروان زندگی بشر، در مسیر حرکت خود هرگز از قافله‌سالاری و طلایه داری ایشان بی​نیاز نبوده است، تصریح کرده است: درود خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) از آن شما معلمان و همکارانی باد که از برکت خردمندی و روشنگریتان، «عقلانیت» و « تدبیر» زمینه ساز وزیدن نسیم «امید» در سپهر جامعه‌ اسلامی شده است.

وی در این پیام تأکید می‌کند: ایمان دارم معلم اثرگذارترین عامل محوری و موثر در توسعه و تعالی آموزش و پرورش است و عبور از چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت و نیز تحقق چهار اصل «توسعه همه‌جانبه مشارکت‌ها»، «ساماندهی و بهسازی منابع انسانی»، «ارتقای مدیریت آموزشگاهی» و «عملیاتی کردن بودجه » تنها با همکاری، همیاری و همدلی معلمان امکان پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرده است: امیدوارم با اتکا به لطف الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر ریاست محترم جمهوری شاهد مشارکت بیشتر ملت بزرگ ایران و اهتمام ویژه مسئولان به آموزش و پرورش در جهت تحقق پیشرفت و عدالت باشیم. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نن
United States
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
تورا به خدا... فكری به حال معلم های بیچاره كن

نیازمندی ها