نرخ جدید سود سپرده​های بانکی از فردا (شنبه) 13 اردیبهشت در تمامی شعب بانک​ها و موسسات اعتباری به طور هماهنگ اجرا می​شود.
کد خبر: ۶۶۹۲۷۷
اجرای نرخ سود جدید سپرده​ها در نظام بانکی کشور

نرخ سود سپرده​های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده​های یک سال 22 درصد تعیین شده است.

بانک مرکزی نیز اعلام کرده با بانک​ها و موسسات متخلفی که خارج از نظارت بانک مرکزی به صورت آشکار یا پنهان نسبت به اعلام نرخ​هایی بالاتر از نرخ​های سود اعلام شده اقدام کنند طبق مقررات برخورد قانونی می​کند.

قرار است بازرسان مدیریت کل نظارت بر بانک​ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از فردا در سراسر کشور با مراجعه به شعب و واحدهای ذی ربط بانک​ها و موسسات بر حسن اجرای تفاهم نامه مذکور نظارت کنند.

همچنین تمامی بانک​ها و موسسات اعتباری مکلفند قبل از ارائه هر گونه محصول یا ابزار جدید که به منظور جذب سپرده معرفی می​شود، مراتب را با توضیح مشخصات کامل آن به تایید بانک مرکزی برسانند.

بانک مرکزی همچنین به سپرده گذاران نیز هشدار داده هر گونه مخاطرات پیش بینی نشده در بانک​ها و موسسات مالی که با نرخ سود بالاتراز تفاهم نظام بانکی اقدام به جذب سپرده​گذاری می​کنند به عهده خود سپرده گذاران است و همچنین تاکید کرده که ضمن حفظ هوشمندی، فریب این قبیل تبلیغات را نخورده و منابع مالی خود را با مخاطره مواجه نکنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها