مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از بازگشت اعزام های عتبات به روال عادی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۱۷۳
اعزام‌های عتبات به روال عادی بازگشت

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی گفت: فرودگاه نجف از ساعت21 شب گذشته مجدداً فعالیت خود را آغاز کرد و پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی از این فرودگاه از سرگرفته شد.

وی افزود: از غروب روز گذشته همه مرزهای زمینی عراق نیز باز شد و رفت و آمد کاروان های زمینی زائران ایرانی از طریق این مرزها صورت می گیرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: فرودگاه بغداد نیز که به علت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق موقتاً تعطیل شده بود، از ساعت8:30 دقیقه امروز آغاز به کار کرد و پروازهای رفت و برگشت زائران از این فرودگاه از سرگرفته می شود.

نظافتی تصریح کرد: برای اعزام کاروان های زمینی و هوایی زائران ایرانی که در دو روز گذشته سفرشان لغو شده بود، برنامه ریزی شده است و این گروه از زائران روزهای آینده به عتبات اعزام خواهند شد و هیچ کاروانی بلاتکلیف نخواهد بود و برنامه سفر این زائران از طریق سامانه ثبت نام عتبات به ادارات حج و زیارت استان ها برای ابلاغ به کـارگزاران زیارتی استان اعلام شده است.

وی با بیان این که اعزام های زائران ایرانی به عتبات از امروز به روال قبل باز می گردد، گفت: کاروان های زائـران ایرانی مستقر در عراق که به علت بسته بودن مرزها در این روزها نتوانسته بودند به کشور بازگردند، از صبح امروز به ترتیب به کشور باز می گردند و عملیات بازگشت این کاروان ها تا پایان امروز به پایان خواهد رسید.

وی درخصوص پرداخت خسارت به زائرانی که در ایام برگزاری انتخابات در عراق تغییر در روز و نحوه سفرشان ایجاد شده بود، گفت: خسارت مربوط به کاهش تعداد روز سفر برخی کاروان های اعزامی به عراق در این ایام و هزینه مابه التفاوت ناشی از تغییر در نحوه برگشت کاروان های هوایی که به علت بسته بودن فرودگاه های عراق به صورت زمینی به کشور بازگردانده شده اند، محاسبه شده است و در دو هفته آینده به زائران عودت داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها