معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این‌که 44 درصد مرگ‌ها به دلیل نارسایی‌های قلبی و عروقی است، گفت: سکته قلبی با 24 درصد در راس نارسایی‌های قلبی قرار دارد. در ایران بیش از یک میلیون نفر بیمار نارسایی قلبی داریم که بار سنگینی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی بر دوش ملت و جامعه تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۰۴۸

به گزارش ایسنا، محمد آقاجانی افزود: در گروه سنی 16 تا 64 سال، فشار خون بالا 17 درصد، چاقی 15 درصد، اضافه وزن 28 درصد، کم‌تحرکی 41 درصد، مصرف دخانیات 8 درصد، قند خون 10 درصد، کلسترول 33 درصد و تری‌گلیسیرید 19 درصد شیوع داشته که زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از اقداماتی که به طور جدی می‌تواند در درمان نارسایی قلبی تاثیر داشته باشد پیوند قلب است، عنوان کرد: در ده مرکز در سطح کشور پیوند قلب صورت می‌گیرد که شش مرکز در تهران و چهار مرکز در اصفهان، شیراز، مشهد و یزد است.

آقاجانی همچنین با بیان این‌که در سال گذشته 90 مورد پیوند قلب در کشور انجام شده است، یادآور شد: تا پایان سال 92 نزدیک به 600 پیوند قلب در کشور انجام شده است، اما برای این‌که به آمار ایده‌آل برسیم باید سالانه 250 مورد پیوند قلب انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که در سال قبل 665 بیمار مرگ مغزی داشتیم که اعضای خود را اهدا کرده‌اند، عنوان کرد: آمار ایده‌آل 1500 عضو بیمار مرگ مغزی است و امیدواریم با گسترش شبکه اهدا بتوانیم اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی را به سطح قابل قبولی برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها