رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: ریزگردها در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته، کمتر وارد جو استان کرمانشاه خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۰
ریزگردها تابستان امسال کمتر به کرمانشاه می‌آید

داوود پرهیزگار افزود: این استان در بحث آلودگی هوا دارای وضع حادی نیست، اما از ناحیه ریزگردهای ورودی از کشورهای همسایه همیشه آسیب‌پذیر بوده است و هرگاه بارش‌های کافی در این کشورها حادث نشده، شاهد موج ورود غبار و ریزگردها به این استان بوده‌ایم.

وی گفت: اعتبارات کرمانشاه برای مقابله با ریزگردها ضعیف است و لازم است که تقویت شود، ضمن این‌که اکنون در این استان یک ایستگاه سنجش ریزگردها در شهرستان گیلانغرب مستقر شده است و تصمیم داریم که تعداد این ایستگاه‌ها را در استان و سایر نقاط کشور که مورد هجوم ریزگردهاست، افزایش دهیم.

پرهیزگار گفت: سازمان هواشناسی کشور برنامه‌ای مدون برای توسعه شبکه پایش ریزگردها در کشور دارد که با ایجاد ایستگاه‌های سنجش ریزگرد در استان‌های غربی و جنوبی که آماج ریزگردهای ورودی به کشور است، قرار است این ایستگاه‌ها با شبکه پایش به هم متصل شوند و فعالیت‌هایی مانند پیش‌آگاهی، پایش و پردازش را انجام دهیم که اکنون در مرحله پیش‌آگاهی هستیم.

وی در مورد آلوده‌ترین شهرهای کشور که در وضع هشدار هستند، گفت: اکنون تهران در صدر شهرهای آلوده کشور قرار دارد و همچنین شهرهایی مانند تبریز، اراک، اهواز، اصفهان و مشهد نیز در وضع آلایندگی هشدارآمیزی به سر می‌برند.

استان مرزی کرمانشاه چند سال است که به دلیل نبود اقداماتی چون مالچ‌پاشی، بوته‌کاری و توسعه بیابان‌های کشور‌های عراق، عربستان و اردن مورد هجوم ریزگردهای برخاسته از این کانون‌ها واقع شده و روزهای بسیاری در سال‌های اخیر ادارات این استان به دلیل غلظت آلودگی هوا به تعطیلی کشیده شد‌./ ‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها