فرمانده نیروی انتظامی:

برخی نقدها علیه دولت منصفانه نیست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با اقتدار سخت، قدرت پلیسی، امنیتی و اطلاعاتی نمی توان بر جامعه حکومت کرد و اگر افرادی با چنین نگرشی در جامعه حکومت کنند نتیجه ای نخواهند داشت، بویژه در جامعه ایرانی که باید با اقتدار نرم با مردم صحبت کرد.
کد خبر: ۶۶۸۷۶۹
برخی نقدها علیه دولت منصفانه نیست

سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز چهارشنبه در هفدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور افزود: البته بی نیاز از شرایط امنیتی نخواهیم بود و این شمشیری است که نباید پایین بیاید مگر در روز مبادا، زیرا اقتدار نرم سبب نزدیکی دولت و ملت ها، همچون تاروپود قالی می شود.

وی ادامه داد: اقتدار نرم همچون یک پارادایم(چارچوب) از سال های گذشته در نیروی انتظامی مطرح بوده اما امروز به تغییر پارادایم در نیروی انتظامی رسیده ایم.

یگان ویژه نیاز داریم

فرمانده نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی را پیشتاز امنیت و جنگ نرم و فرهنگی در کشور عنوان کرد و گفت: به یگان ویژه نیاز داریم اما قدرت پیش بینی از قدرت پیشگیری نشات گرفته است و باید با اشراف اطلاعاتی یعنی شناخت تهدید و کانون های آن و همچنین کنترل و افزایش قدرت پیش بینی و مداخلات اجتماعی به حل و فصل مسایل اجتماعی بپردازیم.

رفع مشکلات اجتماعی با نسخه ایرانی

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در این زمینه بکارگیری روش های پلیسی سایر کشورها برای ما کارآیی ندارد، هرچند جغرافیای مختلف ایران روانشناسی خاص خود را می طلبد، اما برای رفع مشکلات اجتماعی باید نسخه ایرانی بپیچیم، چون بصورت کلی جامعه ما دارای نگرشی یکدست است.

سردار احمدی مقدم گفت: اگر با زبان احترام با مردم برخورد شود، شاهد همکاری از سوی آنها خواهیم بود. برخی جوامع وابسته به رفتارهای فردی هستند اما جوامع دیگری مانند شرق آسیا گروهی و جمعی به مسایل می نگرند.

با اراذل و اوباش نمی توان با زبان احترام صحبت کرد

وی با بیان اینکه عوامل فرهنگی بسیار قوی در کشور وجود دارد، افزود: باید با اراذل و اوباش با زبان قدرت و با قاطعیت برخورد کنیم. نمی توان با آنها با زبان احترام صحبت کرد.

طرح حجاب و عفاف باید به روزرسانی شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طرح عفاف و حجاب باید به روزرسانی شود زیرا جامعه ایرانی در مسیر رشد و ارتقای فرهنگی قرار دارد.

سردار «اسماعیل احمدی مقدم» افزود: در طرح حجاب و عفاف با افرادی که رفتارهای هنجارشکنانه داشته باشند برخورد می شود زیرا برخی از آنان، گروه های فساد را ترویج می کنند.

وی ادامه داد: طرح عفاف و حجاب باید به روزرسانی شود زیرا جامعه ایرانی در مسیر رشد و ارتقای فرهنگی قرار دارد.

سردار احمدی مقدم افزود: امروز نفوذ کلام مسوولان نیروی انتظامی در جامعه بهتر شده و برای مردم قابل قبول تر است.

وی گفت: رسانه ها نیز ابعاد قوی تری در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب داشته و با همیاری جامعه در این زمینه روبرو هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح «دریا» در سال گذشته(1392) گفت: سال گذشته اعتبار لازم برای این طرح اختصاص داده نشد البته ما نیروهای انتظامی لازم را برای اجرای این طرح دریافت کردیم، اما نجات غریق کافی در این زمینه به کار گرفته نشد که بر این اساس شاهد افزایش تعداد کشته ها در اثر غرق شدن بودیم.

وی افزود: باید بتوانیم این طرح را سامان دهی و تقویت کرده تا جان مردم در امان باشد زیرا آسایش مردم برای ما بسیار مهم است.

به گفته سردار احمدی مقدم، باید در اجرای این طرح از ابزار جامعه بهترین و حداکثر استفاده را برده تا با موفقیت در اجرای طرح روبرو شویم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در این زمینه ابتدا از اصل تسهیل استفاده می کنیم، زیرا بسیاری از این ناهنجاری ها از این طریق کاهش می یابد.

وی تصریح کرد، البته برخی هنجارشکنان هستند که گروه های فساد را ترویج می کنند که باید با آنها قاطعانه برخورد شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها