جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سخنان اخیر محمود عباس را مثبت و مهم خواند و اعلام کرد که می‌توان بر مواضع وی تمرکز کرد.
کد خبر: ۶۶۷۶۸۵

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس عنوان کرد: سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل شورای مرکزی جنبش آزادیبخش جنوب فلسطین نشانگر این بود که وی به‌شکست گزینه مذاکرات اسرائیل اذعان و بر اهمیت اصول و حقوق ملت فلسطین تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: سخنان عباس مبنی بر این‌که اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نمی‌شناسد و به‌گزینه بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی اسیران و تحقق آشتی پایبند است، سخنانی مثبت و مهم است که باید روی آن تمرکز کرد.

بر همین اساس، باسم نعیم، مشاور اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در امور خارجه نیز در سخنانی عنوان کرد: سخنان محمود عباس دارای نقطه نظرات مثبتی بود که در راس آنها لزوم تحقق آشتی و پایبندی وی برای تعیین قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین قرار دارد و وی اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نمی‌شناسد که باید از تمامی این مسائل حمایت به عمل آید.

از سوی دیگر صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح با رژیم صهیونیستی عنوان کرد، این حق حماس است که اسرائیل را به رسمیت نشناسد. اسرائیل دست به مداخله آشکار و وقیحانه‌ای در امور داخلی فلسطین می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: حماس یک جنبش فلسطینی بوده و یک سازمان تروریستی نیست و خواهان به رسمیت شناختن اسرائیل هم نیست و اسرائیل می‌داند که نمی‌تواند کشور فلسطین را در مرزهای 1967 بدون آشتی میان گروه‌های فلسطینی محقق کند.

در همین حال رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی به سخنان محمود عباس در مقابل شورای مرکزی سازمان آزادیبخش واکنش نشان داده و اعلام کرد که عباس به روند صلح تیر خلاص شلیک کرد.

دیروز شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در نشست خود مساله پیوستن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را به این سازمان بررسی کرد. از نتایج این نشست هنوز گزارشی مخابره نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها