پول کاغذ و مقوای جلد آلبوم‌ها را هم نداریم

هر آلبوم 7 تا 8 میلیون تومان ضرر دارد

جام جم نوا: حمید اسفندیاری گفت:در حال حاضر تولید یک آلبوم بین 10 تا 11 میلیون تومان هزینه دارد که متاسفانه این هزینه قابل جبران نیست و با انتشار هر آلبوم 7 تا 8 میلیون تومان ضرر می‌کنیم. اگر بازار موسیقی به همین شکل کار خود را ادامه دهد، سرمایه‌گذاران فعال این حوزه دلسرد می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۷۵۵۲
هر آلبوم 7 تا 8 میلیون تومان ضرر دارد

حمید اسفندیاری مدیر نشر آوای باربد با اشاره با وضعیت اقتصادی این روز‌های موسیقی گفت: حال و روز موسیقی روز به روز نابسامان‌تر می‌شود اگر همین روند ادامه پیدا کند و ارشاد حمایت نکند، بخشی از موسیقی از بین خواهد رفت. دفتر موسیقی ارشاد می‌تواند حمایت کند و شرکت‌های که کار ارزشمند انجام می‌دهند را رصد کند وآثار را خریداری کند.
وی افزود: ‌دفتر موسیقی می‌تواند شرکت‌های نشر از لحاظ کیفی درجه‌بندی کند و با اختصاص وام با بهره‌های پایین سرمایه‌ای را هرچند اندک به ناشران موسیقی تزریق کند
مدیر نشر آوای باربد با ابراز تاسف از گردش مالی اندکی در حوزه موسیقی یادآور شد: در حال حاضر تولید یک آلبوم بین 10 تا 11 میلیون هزینه دارد که متاسفانه این هزینه قابل جبران نیست و با انتشار هر آلبوم 7 تا 8 میلیون تومان ضرر می‌کنیم. اگر بازار موسیقی به همین شکل کار خود را ادامه دهد، سرمایه‌گذاران فعال این حوزه دلسرد می‌شوند. در حال حاضر هم اگر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که با عشق کار می‌کنند، کارشان را رها کنند و سرمایه‌شان را خارج کنند، دیگر چیزی از موسیقی باقی نمی‌ماند.
اسفندیاری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت به صورتی شده که اگر کسی از اهالی موسیقی که با او قبلا قرارداد منعقد کرده بودیم، قراردادش را با ما فسخ کند، خوشحال می‌شویم. وضعیت به قدری خراب است که ما پول کاغذ و مقوا هم حتی نداریم.
وی درباره نقش فضای مجازی و فروش اینترنتی آثار موسیقی گفت:‌ سایت‌های اینترنتی که در آنها موسیقی به طور قانونی عرضه‌می‌شوند؛ در حال حاضر عامل نیستند و هنوز این موضوع جا نیفتاده و قرار دادن موسیقی در این فضاها، سرمایه‌ای را برنمی‌گرداند و ناشران باید از جیب خرج کنند.
اسفندیاری درباره آماده در دسترس انتشار این موسسه گفت: انتشارات باربد در حال حاضر 100 اثر مجوز دار دارد از کسانی مثل کسایی، شهناز، علیزاده، معتمدی، کامکارها، بهاری و... ولی با این وضعیت بازار واقعا امکان انتشار این آثار ارزشمند وجود ندارد.
وی درباره تغییراتی که در دفتر موسیقی ایجاد شده و تاثیر آن بر چالش‌های اقتصادی حوزه موسیقی گفت: مدیریتی که در خانه موسیقی هم‌ اکنون مستقر هستند بسیار پیگیر و جدی کارها را دنبال می‌کنند. دکتر ارجمند یکی از مهرهای جدی موسیقی به شمار می‌رود. متاسفانه همواره شاهد بودیم که خیلی‌ها این مدیریت را داشته‌اند و نام خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند. ولی در کل فکر می کنم اوضاع کمی بهتر می‌شود.
اسفندیاری در پایان گفت: موضوع دیگری که مطرح می‌شود این است که کنسرت‌ها و اجراها که محل اصلی درآمدزایی است را افراد دیگری برگزار می‌کنند و ناشرانی که کارهای ارزشمند انجام می‌دهند و به بازار ارایه می‌دهند از این اجراها سهمی ندارند و این اصلا عادلانه نیست.
(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها