اکوادور ۲۰ کارمند پنتاگون را اخراج کرد

رئیس جمهوری اکوادور به ۲۰ تن از افسران و کارکنان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستور داده است خاک این کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۶۶۷۰۱۱
اکوادور ۲۰ کارمند پنتاگون را اخراج کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ "جفری وینشکر" سخنگوی سفارت آمریکا در اکوادور، روز جمعه، گفت: «رافائل کورئه آ، رئیس جمهوری اکوادور به کارکنان وزارت دفاع (آمریکا) دستور داده است خاک این کشور را تا هفتم آوریل ترک کنند.»

این سخنگو در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن به حق اکوادور "به عنوان یک کشور مستقل" برای اخراج کارکنان نظامی آمریکا احترام می گذارد اما از این اقدام متأسف است؛ زیرا چنین اقدامی «به طور چشمگیری سطح همکاری دوجانبه در زمینه مسائل مرتبط با امنیت را محدود خواهد کرد.»

اخراج این افراد براساس تهدیدات چند ماهه کورئه آ صورت می گیرد که از حضور شماری از افسران و کارکنان نظامی آمریکایی در اکوادور به دلیل نگرانی های مرتبط با "جاسوسی آمریکایی" و "امپریالیسم آمریکایی" به شدت ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهور اکوادور، ماه ژانویه، اعلام کرد درصدد است تعداد کارکنان نظامی آمریکا را در خاک اکوادور کاهش دهد و همچنین هشدار داد اجازه نخواهد داد "تجهیزات جاسوسی" آمریکا در خاک اکوادور مستقر شود.

«کورئه آ» پس از آن که مطلع شد در تیراندازی به یک فروند بالگرد نظامی اکوادور که ماه اکتبر گذشته نزدیک مرز مشترک با کلمبیا، چهار کارمند پنتاگون سرنشین آن بوده و کشته شدند، اظهار داشت متوجه شده است که حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشورش بسیار زیاد است.

روابط آمریکا و اکوادور در پی افشاگری های "ادوارد اسنودن" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره جاسوسی واشنگتن از دولت های خارجی، به تیرگی گرایید.

در سال 2009، کوره آ تصمیم گرفت تا قرارداد اجاره ای را که به آمریکا اجازه می داد عملیات های مبارزه با مواد مخدر را در آمریکای جنوبی انجام دهد، تمدید نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها